برگزاری مراسم جشن و سرور در سرای سالمندان (امید سبز) اردبیل

همزمان با سالروز ولادت با سعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا سلام اله علیها و گرامی داشت روز زن و مادر، حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری اردبیل به اتفاق دادستان و مدیرکل بهزیستی استان از سالمندان مرکز (امید سبز اردبیل) دیدار کرده و این ایام را به آنان تبریک گفت.

 به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان، در این مراسم مدیرکل بهزیستی استان با اظهار این مطلب که هم اکنون حدود ۱۲۰ هزار نفر بالای ۶۰ سال در استان وجود دارد که حدود هزار نفر از این عزیزان از طریق نگهداری در مراکز شبانه روزی، روزانه و ویزیت در منزل از خدمات سازمان برخوراد هستند.

ستاری تصریح کرد : تعداد ۴ مرکز شبانه روزی ۲ مرکز روزانه و یک مرکز حمایتی این خدمات را به انحای مختلف به سالمندان در سطح استان ارائه می کنند.

وی با تاکید بر گسترش روزانه سالمندان هم خاطر نشان ساخت : تمامی سالمندان می توانند با مراجعه به مراکز روزانه از خدمات مختلفی همچون؛ کلاسهای قرآنی، هنر، موسیقی، نقاشی و خدمات درمانی از قبیل، فیزیوتراپی، کاردرمانی و غیره را دریافت کنند.

این مسئول در رابطه با هزینه های نگهداری از سالمندان هم گفت : سرانه نگهداری هر سالمند ۳۰ میلیون ریال تعیین شده است که با در نظر گرفتن شرایط موجود، این مبلغ می توانند بسیاری از نیازهای این عزیزان را فراهم سازد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود ضمن ارج نهادن به مشارکت بالای خیرین در حمایت از سالمندان و سایر بیماران نگهداری شده در مراکز بهزیستی بر لزوم حمایتهای معنوی، روانی، احترام، محبت، همراهی، همدلی و حضور مردم در چنین مجموعه هایی تاکید کرد.

در ادامه کثیرلو رئیس کل دادگستری استان هم ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه زهرا (س) از تمامی دست اندرکاران مجموعه بهزیستی بویژه مددکاران، مراقبین و مددیاران حاضر در مراکز نگهداری تقدیر و تشکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان با عنوان این مطلب که عظمت کاری که در بهزیستی انجام می شود بسیار بالاست گفت : یقیناً شماها از فرزندان این سالمندان به خود فرد نزدیکتر هستید و سرپرستی و مراقبت از آنها را با تمام جان و دل و بدون چشمداشتی بر عهده گرفته اید.

کثیرلو ایثار و فداکاری مراقبین در مراکز را قابل ستایش خواند و گفت : به حول و قوه الهی این تلاشها در آخرت ذخیره ای خواهد بود برای رهایی از آتش دوزخ که چه خوبست همه ما ها به این قبیل از کارها دقت و توجه بیشتری نماییم تا مورد لطف و رحمت واسعه الهی واقع شویم.

وی بر لزوم معرفی چنین مراکزی به آحاد مردم از طریق مختلف تاکید کرد وگفت : با شناساندن و معرفی وجود مراکز نگهداری از سالمندان، بسیاری از خانواده بر این نکته توجه خواهند که عزیزان و والدین خود را درآغوش گرم خانواده مورد عنایت و لطف خویش قرار هند و از سپردن این عزیزان به مراکز خودداری نمایند.

کثیرلو از همکاری صمیمانه و گرم دستگاه قضایی در رابطه با مشکلات احتمالی مراکز وابسته به بهزیستی خبر داد و گفت : در این زمینه تمامی عوامل دستگاه قضایی در رفع مشکلات و کمبودهای اداری و قضایی افراد از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی در پایان اظهار امیدو اری کرد در صورت داشتن روحیه فداکاری و احساس وظیفه و مسولیت در قبال والدین و ولی نعمتان خود از سوی مسئولان می توان شاهد بود که عاقبت بخیری و رضایت الهی هم شامل حال همه ماها قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در این مراسم از همه سالمندان حاضر در مرکز، مراقبین، مددیاران آن با اهداء شاخه گل و هدایا به پاس سالروز خجسته میلاد دخت نبی اسلام قدر دانی شد.

کد خبر 50990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد