در رسانه | معاون پیشگیری بهزیستی استان کردستان:
نگاه حمایتی و حفظ کرامت در برخورد با معتادان ضروری است

معاون پیشگیری بهزیستی استان کردستان گفت: نگاه حمایتی و حفظ کرامت در برخورد با معتادان ضروری است و باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

ناصر کریمیان معاون پیشگیری بهزیستی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: اگر امروز با فردی معتاد مواجه می‌شویم، شاید گرفتاری او به این بلا به واسطه کم‌کاری ماست و لذا باید با حفظ کرامت و جایگاه انسانی با چنین فردی برخورد کرد.

وی افزود: در یک جامعه مدنی بی‌تفاوتی نسبت به آسیب‌های اجتماعی موجب می‌شود خود ما هم تحت تاثیر قرار دهد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان کردستان بیان کرد: اداره چنین مجموعه‌های ترک اعتیاد بسیار حساس است و باید نوآوری داشت تا فرد معتاد پس از ترک دوباره به بلای خانمانسوز گرفتار نشود.

کریمیان با تأکید بر اهمیت بحث پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر، تصریح کرد: پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر، یقیناً آسان‌تر، راحت‌تر و کم هزینه‌تر و در عین حال بسیار اثربخش‌تر خواهد بود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان  خاطرنشان کرد: لازمه این کار اجتماعی شدن و فراگیری مبارزه با مواد مخدر است و از این لحاظ همه دستگاه‌های اجرایی و خصوصاً رسانه‌ای و تبلیغاتی شامل صدا و سیما، اصحاب رسانه و خبرنگاران، تأثیرگذاران و دستگاه‌های فرهنگی، باید در بحث محتواسازی و هم در بحث اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به جامعه اقدامات مؤثری را انجام دهند از جمله به‌کارگیری NGO و سمن‌ها در این خصوص که به هر حال در بحث اجتماعی کردن می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند.

کریمیان اضافه کرد: اعتیاد علاوه بر آنکه به سلامت روان و جسم آسیب وارد می‌کند؛ روابط خانوادگی، اجتماعی و شغلی افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد، از این رو آن زمان که فرد معتاد عزم به ترک اعتیاد جزم می‌کند، مراکز بازپروری و استفاده از تجربیات افرادی که این دوران را سپری کرده‌اند، بهترین فرصت و مکان برای اجرای این تصمیم است.

کد خبر 50964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد