در جلسه هماهنگی توسعه گروههای خودیار مطرح شد:

۲۰۰ گروه جدید خودیار در استان کردستان تشکیل می شود

جلسه هماهنگی توسعه گروههای خودیار بهزیستی در استان کردستان،با حضور مدیر کل،ذیحساب،معاون امور اجتماعی،مدیر عامل و مسئولین موسسۀ تاک در دفتر مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان؛ مدیر کل بهزیستی استان کردستان اظهار داشت: با عنایت به درخواست استان و موافقت دفتر امور خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور،مقرر است ۲۰۰گروه جدید خودیار در استان کردستان تشکیل شود.

حسین رسولی با اشاره به لزوم افزایش و حمایت از گروه های خودیار گفت : افزایش اختصاص  تسهیلات به این گروه ها علاوه بر اشتغال و خودکفایی افراد تحت پوشش ، سبب پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عدم افزایش پرونده های تحت پوشش بهزیستی و سایر ارگان های حمایتی می گردد.

در جلسه هماهنگی توسعه گروههای خودیار مطرح شد:

۲۰۰ گروه جدید خودیار در استان کردستان تشکیل می شود

همچنین محسن شجاعی معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان گفت : در حال حاضر ٨۵۰ گروه خدمات مالی خرد (گروههای خودیار) در روستاهای استان فعالیت دارند و هفتصد میلیارد ریال از محل اعتبارت بانک کشاورزی،تسهیلات،دریافت نموده اند.

در این گروههای ۱۵ تا ۲۵ نفر از زنان روستائی که با آموزش مٶسسه طرف قرارداد بهزیستی و مجریان محلی،از پس اندازهای اندک خود،به یکدیگر وام پرداخت میکنند و بعد از اعتبار سنجی،درچند نوبت بدون ضامن،وصرفٱ به اعتبار گروه از طرف بانک،به آنها وام پرداخت میگردد تا به حل مشکلات اقتصادی خانواده،ایجاد اشتغال های خرد خانگی و ارتقاء وضعیت زندگی اعضاء،بیانجامد.

کد خبر 50960

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد