تدوین نظام جامع رصد آسیب های اجتماعی استان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در نشست هم اندیشی " رصد آسیب های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن" بر لزوم تدوین نظام جامع رصد آسیب های اجتماعی استان تاکید کرد.

دکتر صحاف در این نشست که با حضور نمایندگان استانداری، علوم پزشکی و آموزش و پرورش برگزار شد؛ ابراز داشت: در راستای اجرای ماده ۸۰ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور نسبت به تهیه طرح جامع رصد، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اقدام کرده است و در این خصوص از ظرفیت هر دو بخش دولتی و غیر دولتی استفاده می نماید.

وی پیگیری از طریق آموزش مهارت های زندگی تهیه و تدوین پیوست های اجتماعی و تدوین اطلس اجتماعی را از گام های مهم در این راستا برشمرده و اظهار داشت: اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز همگام با سایر ارگان ها در راستای رصد، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بخش دولتی فعالیت های متشابهی داشته است که افتتاح ۱۲ مرکز اورژانس اجتماعی(۱۲۳) در سال ۹۷ از اهم موارد مذکور بوده و در حال حاضر ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند.

تدوین نظام جامع رصد آسیب های اجتماعی استان  تدوین نظام جامع رصد آسیب های اجتماعی استان

صحاف در ادامه افزود: تحت پوشش قرار دادن اقشار آسیب  دیده ی اجتماعی از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و توانمند سازی آنان از اقدامات این اداره کل می باشد و در سال جاری ۱۷۹ میلیارد تومان اعتبارات اشتغال استان آذربایجان شرقی می باشد که ۶۰ درصد از اعتبارات تاکنون تخصیص داده شده است.

وی با بیان ارائه خدمات مشاوره از طریق خط ۱۴۸۰ به کلیه هموطنان افزود: علاوه بر این امر ۱۶۵ مرکز مشاوره غیردولتی نیز با بهزیستی استان در قالب توسعه  نقش مردم و سازمان های مردم نهاد در این راستا مشارکت مادی و معنوی می نمایند که به نوعی خیر اجتماعی در بهزیستی را در سال گذشته یادآور شد. وگفت : گام نخست در خصوص درصد آسیب های اجتماعی شناخت وضعیت موجود و ترسیم تصویری روشن از وضعیت آسیب ها تعیین اولویت های استان و تدوین یک طرح عملیاتی از اهم نکات در این فعالیت می باشد.

کد خبر 50955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد