در رسانه | احداث ۴۳ واحد مسکن معلولین در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره بهزیستی و توانبخشی اسدآباد از احداث ۴۳ واحد مسکن تک معلولیتی و دو معلولیتی مددجویان تحت پوشش بهزیستی این شهرستان خبر داد.

حسین بیاتی فر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از این تعداد مسکن ۴۰ واحد به مسکن تک معلولیتی و ۳ واحد به مسکن مددجویان  دو معلولیتی شهرستان اختصاص داشته و  احداث این واحدها در مراحل پایانی‌ ساخت خود قرار دارد.

وی با بیان اینکه این واحدهای مسکن معلولین مددجوی بهزیستی شهرستان برای سال آینده قابل افتتاح و بهره‌برداری هستند، افزود: از ۴۰واحد مسکن تک معلولین در دست احداث شهرستان ۳۸ واحد مربوط به ساخت و دو واحد مربوط به خرید مسکن در قالب تفاهم نامه با بنیاد مسکن بوده که اختصاص اعتبار آن انجام شده و سهمیه اعتبار شهرستان به منظور پرداخت به‌زودی از طریق استان به شهرستان تخصیص داده خواهد شد.

بیاتی فر در ادامه با بیان اینکه اختصاص اعتبار سه واحد مسکن دو معلولیتی‌ امسال شهرستان هم در حال تخصیص است، تصریح‌کرد: در سال‌ جاری ۹۰ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض از محل اعتبارات ملی و استانی برای ساخت یک واحد مسکن ایتام به مددجوی بهزیستی این شهرستان پرداخت شده است.

وی همچنین از ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن به ۱۰ نفر از مددجویان مستاجر این شهرستان خبر داد و گفت: جذب اعتبار لازم ودیعه مسکن انجام شده و به زودی به این مددجویان هر نفر ۱۰میلیون تومان پرداخت خواهدشد.

این مقام مسئول ۱۷۵ مورد انشعاب برق و گاز  و آب رایگان مددجویان  بهزیستی شهرستان را از دیگر اقدامات بهزیستی شهرستان در حمایت و کمک به مددجویان خود برشمرد و یاد آور شد: به صورت موردی در سال جاری به تعمیرات مسکن برخی از مددجویان بهزیستی شهرستان توسط بهزیستی کمک‌هایی انجام شده است.

وی تعداد مددجویان مستمری بگیر تحت پوشش بهزیستی شهرستان را ۸۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: طی دو سال اخیر به دلیل بسته بودن سامانه مددجوی جدیدی تحت پوشش بهزیستی شهرستان قرار نگرفته بود که در سال‌جاری با پیگیری‌های انجام‌شده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی و بهزیستی ۵۴ خانوار جدید شامل خانواده یک نفره تا پنج نفره تحت پوشش بهزیستی شهرستان قرار گرفتند.

بیاتی فر همچنین از اخذ اعتبار برای هفت خانوار مددجوی بهزیستی به منظور حق پرستاری خبر داد.

کد خبر 50813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد