در رسانه | ۵۴ کودک کار در استان همدان ساماندهی شدند

همدان- ایرنا- معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با تاکید بر ضرورت حمایت از کودکان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، گفت که ۵۴ کودک کار در این استان شناسایی و ضمن ساماندهی، تحت حمایت و پوشش خدمات این اداره کل قرار گرفتند.

زهره بختیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه استان همدان برای شناسایی، جذب، آموزش و خدمات حمایتی کودکان کار، ۸۵ مورد است که تا کنون ۵۴ کودک شناسایی شده و تحت حمایت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه یک مرکز در شهر همدان به کودکان کار خدمات ارائه می کند، اظهار داشت: کمک هایی مانند پیگیری‌های مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حمایت‌های مالی، حمایت از ادامه تحصیل کودکان، برنامه‌های اوقات فراغت و اشتغال برای رشد و سلامت کودکان و بازتوانی خانواده هایشان دراین مراکز پیش بینی شده است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه ۴۳ پسر و ۱۱ دختر آخرین آمار کودکان کار در استان است، گفت: مددکاران سازمان بهزیستی با معرفی این کودکان به دستگاه های آموزش و پرورش، فنی و حرفه ای، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و علوم پزشکی، زمینه ارائه خدمات برای  رشد، سلامت و آموزش این کودکان است را فراهم می‌کنند.

به گفته وی  این کودکان که در طیف سنی ۱۱ تا ۱۴ ساله قرار دارند بیشتر در زمینه کار با ترازو، دست‌فروشی، گل‌فروشی در خیابان و کار در کارگاه‌های کوچک فعالیت می‌کنند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان با بیان اینکه ۱۴ نفر از این کودکان بازمانده از تحصیل هستند، اظهار داشت: کودکان کار بیشتر در خانواده‌هایی دیده می‌شوند که یا سرپرست خانواده معتاد است و یا خانواده سرپرست مناسب ندارد.

بختیاری خاطرنشان کرد: سرمایه کار، کمک هزینه لوازم منزل و خدمات سلامت به این دسته از خانواده ها ارائه می شود تا بازتوان شده و کودک را تحت هر شرایطی سرکار نفرستند.

۴۶هزار و ۹۹۹ توان یاب در سطح استان همدان زیرپوشش خدمات حمایتی و درمانی سازمان بهزیستی قرار دارند.

کد خبر 50804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد