دیدار صمیمانه مدیر کل بهزیستی با دختران مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت این نهاد

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی امروز ۳۰ دی ماه در آستانه روز ولادت حضرت زهرا(س) با تعدادی از دختران نوجوان و جوان مراکز شبانه‌روزی بهزیستی، دیدار صمیمانه داشت.

دکتر مسعود فیروزی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور دختران در این برنامه و تبریک پیشاپیش ولادت حضرت زهرا(س)، جایگاه دخت گرامی پیامبر(ص) در فرهنگ اسلامی و مقام دختر در نزد پیامبر اکرم(ص) را بسیار والا دانست.

وی با اشاره به وضعیت دختران در فرهنگ جاهلیت و پیش از اسلام گفت: اسلام در شرایطی که اعراب جاهلی، دختران را زنده بگور می‌کردند و حتی ارزش وجودی و انسانی برای دختران قائل نبودند ارزش‌گذاری خاصی برای دختران قرار داد.

وی ادامه داد: در واقع، نسل پیامبر اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) از طریق حضرت زهرا(س) ادامه یافت که این امر نشانه‌ی کرامت و عزت دختران در نزد پیامبر(ص) می‌باشد.

فیروزی گفت: سوره کوثر در قرآن کریم، پاسخی به کسانی بود که مخالف پیامبر(ص) و ارزش‌گذاری دختران بودند و کوثر که بالاترین نعمت الهی است از سوی خداوند، صفت حضرت فاطمه(س) قرار گرفته است.

دیدار صمیمانه مدیر کل بهزیستی با دختران مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت این نهاد

وی از اینکه فرصت گفتگوی رو در رو با فرزندان جوان و نوجوان بهزیستی برای مدیران بهزیستی استان فراهم شده ابزار خوشنودی کرد و گفت: البته همه فرزندان در ۹۵ مرکز بهزیستی در ۳۲ شهرستان استان، از نظر ارزش معنوی و جایگاه انسانی و ارزشی، برابر و در نزد ما همه به یک اندازه عزت و اهمیت دارند.

وی ادامه داد: ارزش واقعی فرزندان ما به این است که آنها از شرایطی که در مراکز به همت خیرین و اعتباراتی که بهزیستی برای امروز و آینده‌ی آنها هزینه می‌کنند استفاده کرده و برای آینده‌شان برنامه و هدف داشته باشند.

وی ضمن قدردانی از مدیران و مسؤولان خانه‌های فرزندان بهزیستی برای خدمات ارزشمندی که در حق فرزندان انجام می‌دهند گفت: خیلی از فرزندان در خانواده‌های زیستی و در خارج از مراکز ما، شرایط فرزندان بهزیستی را ندارند چون شرکای اجتماعی ما در مراکز، حداکثر تلاش خود را برای رفاه، آسایش و آرامش فرزندان‌مان انجام می‌دهند و همکاران ما در معاونت اجتماعی نیز نظارت کامل بر این خدمات دارند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، ضمن اشاره به توانمندی‌های جوانان در مراکز بهزیستی گفت: استعدادها و هنرهایی که در بین فرزندان ما هست با تلاش و همت خودشان شکوفا شده و پس از ترخیص باید با کوشش بیشتر خود فرزندان، این استعدادها و ظرفیت‌ها جایگاه آنها را در جامعه مشخص خواهد کرد.

دیدار صمیمانه مدیر کل بهزیستی با دختران مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت این نهاد

وی در ادامه به صحبت‌ها و اظهارات دختران در باره بهزیستی، خدمات مراکز، انتظارات فرزندان از بهزیستی و مشکلات فردی و اجتماعی آنان گوش سپرد و سپس به نحوی پدرانه با آنان گفتگو کرد.

در این جو صمیمانه، مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی، از دیدار با دختران مراکز، ابراز خوشحالی و مسرت کرد و گفت که از این پس، این دیدارها با دختران و پسران مراکز در جلساتی جداگانه و هر دو هفته یک بار برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: من همه‌ی مسائل و مباحثی را که دختران عزیزمان مطرح کردند یادداشت کردم و با کارشناسان حوزه اجتماعی، این موارد را بررسی و پیگیری می‌کنیم تا آنها که امکان تحقق و انجام دارد را انجام دهیم و آنچه را باید با هماهنگی سازمان در سطح کشور انجام گیرد به صورت پیشنهاد و ایده با سازمان مطرح و نتیجه را به فرزندان‌مان اعلام می‌کنیم.

صحبت‌های دختران حاضر در این دیدار، علاوه بر قدردانی از خدمات بهزیستی و مسؤولان مراکز متبوع‌شان، شامل تقاضای اردوهای تفریحی و زیارتی در سطح استان، فراهم کردن شرایط برای بروز استعدادهای فرزندان، افزایش کمک هزینه ترخیص برای زندگی مستقل پس از ترخیص از مراکز، فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل در دانشگاه، تخصیص اعتبار برای ودیعه مسکن پس از ترخیص، امکان حضور فرزندانی که خواهر و برادر هستند در یک استان، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری بین فرزندان مراکز مختلف و زمینه‌سازی برای رفع مشکلات درسی و تحصیلی و زمینه‌یابی اشتغال فرزندان پس از ترخیص بود.

دیدار صمیمانه مدیر کل بهزیستی با دختران مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت این نهاد

کد خبر 50780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد