لزوم استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در زمینه جوانان در راستای پیشگیری از اعتیاد

برگزاری کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان ششمین کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان  به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار گردید .

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان و رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات این اداره کل در اجرای فعالیت های فرهنگی و ورزشی و ایجاد نشاط در جامعه، با اشاره شعار دیرینه "ورزش دشمن اعتیاد" و نقش پراهمیت ورزش در پیشگیری از اعتیاد گفت :  سازمان ورزش و جوانان  با توجه به امکانات و ظرفیت هایی که در اختیار داشته و قشر عظیمی از جامعه را تحت پوشش دارد می تواند تاثیرات مثیتی را از لحاظ روحی و جسمی بر جامعه جوان کشور داشته باشد و آنها را به سمت نشاط و سلامتی سوق دهد و با تقویت روحیه قهرمانی و پهلوانی زمینه ساز مصون سازی جوانان  از بلیه شوم  اعتیاد گردد.

 وی در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد جوانان در راستای پیشگیری از اعتیاد خواستار  بهره گیری از فضای مجازی و تشکیل کارگروهی جهت جمع آوری و بهره برداری از محتوی های موجود در این خصوص از طریق بسترهای مجازی تحت پوشش دستگاه ها شد.  

ایزدپور خاطر نشان کرد ایجاد هم افزایی یکی از اهداف تشکیل جلسات کمیته است چرا که بعضا اقدامات خوبی توسط یک دستگاه انجام می شود ولیکن سایر نهادها نسبت به این اقدام و یا ظرفیت موجود بی اطلاع بوده که این امر سبب موازی کاری خواهد شد.

 وی همچنین در خصوص اجرای برنامه ها در حوزه ی پیشگیری مجددا نقشه راه پیشگیری از اعتیاد را سرلوحه اقدامات فرهنگی و پیشگیری عنوان نموده  و خواستار برنامه ریزی سایر دستگاهها بر این مبنا شدند.

معینیان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از کلیه اعضای کمیته فرهنگی و پیشگیری شورا، اجرای فعالیت های مبارزه با مواد مخدر را هم وظیفه اداری و هم وظیفه شرعی دست اندرکاران عنوان نموده و خواستار اجرای دقیق برنامه ها بر حسب وظایف ذاتی دستگاه ها که در قانون و دستورالعمال ها تدوین شده  گردید.

معینیان با اشاره بر اقدامات مناسب سازمان ورزش وجوانان در راستای پیشگیری از اعتیاد، توسعه و تقویت ورزش های همگانی و قهرمانی با شعار پیشگیری از اعتیاد و معرفی ورزشکاران شاخص به عنوان سفیران پیشگیری و نیز استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد را اولویت برنامه ها اعلام نمود.

معینیان در ادامه بر تجهیز و توسعه خانه های ورزش روستایی با هدف توسعه و گسترش نشاط اجتماعی تاکید و انجام تبلیغات محیطی و اطلاع رسانی پیامهای پیشگیری از اعتیاد در استادیوم ها و سالن های ورزشی محل برگزاری مسابقات، برگزاری دوره های آموزشی  پیشگیری از اعتیاد ویژه ورزشکاران، برگزاری همایش ورزش های همگانی از جمله پیاده روی خانوادگی، همچنین مسابقات دو میدانی، دوچرخه سواری، کوهپیمایی و ... با شعار «یاریگران زندگی ـ مشارکت اجتماعی ـ پیشگیری از اعتیاد» را از جمله اقدامات قابل اجرا در این حوزه دانستند.

کد خبر 50774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد