تجهیز کلینیک‌های توانبخشی شهرستان الیگودرز در همکاری مشترک ایران با ژاپن

تفاهمنامه همکاری مشترک پروژه GGP در راستای تهیه تجهیزات کلینیک‌های توانبخشی شهرستان الیگودرز فی‌ما بین سفیر ژاپن در ایران و مدیرکل بهزیستی استان لرستان امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، تفاهمنامه همکاری مشترک پروژه GGP (کمک‌های بلاعوض برای پروژه‌های تامین امنیت انسانی) در راستای تهیه تجهیزات کلینیک‌های توانبخشی در بهزیستی استان لرستان شهرستان الیگودرز با حضور «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور، «حامد فروزان» مدیرکل اموربین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «آیکاوا کازوتوشی» سفیر ژاپن در ایران و «همایون عمودی‌زاده» مدیرکل بهزیستی استان لرستان امضاء شد.

 در ابتدای این مراسم «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کشور ایران حامی محرومین و مستضعفین است و نقش ویژه‌ای در ارتقاء سطح زندگی افراد جامعه ایفا دارد، گفت: پروژه GGP آغازی برای اهتمام و تشریک مساعی و تبادل دانش در حوزه علوم انسانی، سالمندان، افراد دارای معلولیت و ... است؛ لذا سازمان بهزیستی کشور آمادگی تبادل دانش و تجربیات با سفارت ژاپن دارد.

وی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت و کمک‌رسانی از آحاد مظلوم جهان بر تشکیل کارگروه توانبخشی با رویکرد بررسی عوامل و آثار معلولیت ناشی از جنگ در کشورهای سوریه و یمن تاکید کرد و گفت: از کشور ژاپن به واسطه اهتمام جدی در اتقاء زندگی افراد دارای معلولیت بالخص پروژه GGP در شهرستان الیگودرز تشکر و قدردانی می‌کنم.

در ادامه «حامد فروزان» مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با اشاره به روابط دوستانه و دیرینه ایران و ژاپن، گفت: انتظار داریم این روابط بیش از پیش در همه زمینه‌ها بالاخص در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های بهزیستی گسترش پیدا کند.

مدیرکل امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در ادامه با تاکید بر مشارکت فعالانه فعالیت‌های بشردوستانه ژاپن، افزود: پروژه GGP که براساس مطالعات کارشناسان حوزه بهزیستی و سفارت ژاپن تعریف شده است بتواند در راستای سیاست‌های این نهاد حمایتی پیشبرد داشته باشد؛ این تفاهم نامه یکی از گام‌های اولیه در ارتباطات فی‌ما بین ایران و ژاپن است؛ امیدواریم روابط میان فرهنگی نیز با توجه به سوابق دیرینه تقویت شود.

«آیکاوا کازوتوشی» سفیر ژاپن در ایران نیز با اشاره به اجرای پروژه‌های انسان‌دوستانه از سال ۱۹۹۹، تصریح کرد: امیدواریم در اجرای پروژه GGP با استفاده از تجهیزات جدید در کلینیک‌های توانبخشی شهرستان الیگودرز گروه‌های هدف از سلامت درمانی مناسب برخوردار شوند و بتوانند به زندگی روزمره عادی بازگردند و از تلاش‌های سازمان بهزیستی کشور برای حمایت از محرومان و معلولان به ویژه در دوره پاندمی کرونا تشکر و قدردانی می‌کنم.

کد خبر 50759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد