در رسانه|  تک فرزندها بیشتر در زندگی زناشویی به مشکل می‌خورند

ایسنا/همدان کارشناس خانواده بهزیستی شهرستان همدان گفت: ویژگی بارز تک فرزندی در خانواده این است که فرزند رابطه برابر را یاد نمی‌گیرد چراکه توجه کامل والدین را دارد و این فرزندان معمولا در زندگی زناشویی به مشکل می‌خورند چون تعریف زندگی زناشویی متقابل بودن همه مسائل است.

زینب ایمانی در نشست "بررسی پیامدهای طلاق" که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، با اعلام اینکه در ۹ ماهه سالجاری یک هزار و ۲۷۰ طلاق در شهرستان همدان داشتیم و ثبت افراد جدید در یک ماه اخیر نیز ۳۵۸ نفر است، افزود: تعداد ۷۹۲ نفر به بهزیستی ارجاع داده شده است، ۶۵۱ عدم سازش، ۱۱۰ سازش و ۱۳ نفر نیز زوجه‌هایی بودند که حق طلاق داشتند و ۱۸ مورد نیز سایر موارد بوده است.

وی با بیان اینکه "طرح تصمیم" با مشارکت بهزیستی و دادگستری در همدان در حال اجراست، اظهار کرد: در این طرح زوج‌هایی که درخواست طلاق می‌دهند به بهزیستی ارجاع شده سپس به مشاور بهزیستی معرفی می‌شوند و آماری که در زمینه طلاق وجود دارد از این طریق به دست می‌آید.  

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال دو هزار و ۴۰ طلاق در استان همدان ثبت شده است، تصریح کرد: در گذشته هم طلاق در جامعه وجود داشته اما به علت بعضی از مسائل پر رنگ نبوده است در گذشته به راحتی طلاق را عنوان نمی‌کردند اما امروز ترس و واهمه‌ای از این مسئله وجود ندارد بنابراین امروز دیدگاه‌ها متفاوت شده است، همچنین امروزه ابزارهای ارتباط جمعی به دنبال مسائل منفی هستند که این اثرات مثبتی را به دنبال ندارد.

ایمانی در رابطه با خدمات بهزیستی در رابطه با موضوع خانواده بیان کرد: بهزیستی طرح‌های آموزش پیش از ازدواج و آموزش خانواده را اجرا می‌کند، حدود ۹۰ درصد از مراکز و دفاتر مشاوره در سطح شهرستان همدان در بحث خانواده کار می‌کنند، همچنین همکاری با طرح تصمیم از فعالیت‌های این سازمان است، علاوه بر این ارجاعاتی از دادگستری داریم که آنها را در مرکز مشاوره دولتی مشاوره می‌دهیم.  

وی افزود: اگر جامعه را صد در صد در نظر بگیریم به طور معمول ۹۰ درصد مردم ازدواج می‌کنند، همچنین ۸۰ درصد کسانی که جدا شده‌اند دوباره ازدواج می‌کنند و در بحث رضایت زناشویی معمولا تفکر کسانی که جدا می‌شوند این است که در ازدواج اول آگاه نبودیم و اشتباه کردیم و به همین دلیل منجر به طلاق شد اما در ازدواج دوم این تفکر غالب است که ازدواج موفقی خواهیم داشت اما تحقیقات نشان داده که ۴۰ درصد از کسانی که در اولین ازدواج می‌مانند نارضایتی دارند اما از میان افرادی که منجر به ازدواج دوم می‌شود ۸۰ درصد نارضایتی از زندگی زناشویی دارند.

ایمانی با اشاره به اینکه اگر زوجین پیش از ازدواج تست شخصیت بدهند بسیاری از مشکلات حل می‌شود، اظهار کرد: در مرکز بهزیستی کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج و فرزندپروری دایر است و مشاوره‌هایی در این زمینه ارائه می‌دهند.

کد خبر 50751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد