سرپناه بهزیستی زنجان آماده اسکان معتادین بی سرپناه است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:  معتادین و کارتن خواب  های در معرض  سرمازدگی و آسیب در مرکز سرپناه معتادین(شلتر) زنجان ساماندهی می شوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی بـا تاکیـد بر فوریت موضوع و تسـریع در امر اسـکان و تـامین غـذا برای جامعه هدف درمرکز شلتر استان با رعایت پروتکل های بهداشتی و با هماهنگی بهزیستی استان تصریح کرد :سرپناه معتادین زنجان در خیابان خیام جنوبی جنب پل سیدالشهدا دارای پذیرش است و در شب گذشته ۸۰  معتاد بی خانمان را پذیرش کرده است.

وی افزود: درحال حاضر تعداد ۱۵ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی( ۱۴مرکز اقامتی مردان و ۱ مرکز اقامتی زنان) در سطح استان مشغول به ارائه خدمات به افراد گروه هدف است.

محمدی اضافه کرد: در ۹ ماهه سال جاری  تعداد ۸۴۵ نفر از معتادین از خدمات  مرکز گذری و سرپناه شبانه و خدمات تیم های افزایش دسترسی در استان  استفاده کرده اند که میانگین مراجعات مرکز، روزانه ۷۰ نفر است که با توجه به برودت هوا در روزهای سرد میانگین اقامت شبانه به حداکثر ۸۰ نفر نیز افزایش می یابد.

محمدی به مرکز سیار کاهش آسیب موبایل سنتر اشاره کرد و یادآور شد: این مرکز با هدف ارائه خدمات سیار کاهش آسیب  فعالیت می کندو تاکنون به ۱۱۰ معتاد مرد و زن خدماتی نظیر ارائه سرنگ و سوزن رایگان  به منظور پیشگیری از گسترش بیماریهای خطرناکی مانند ایدز و هپاتیت، ارائه یک میان وعده، آموزش پیشگیری از ایدز، انجام رپید تست اچ آی وی و شناسایی و ارجاع بیماران به مراکز مشاوره بیماری های رفتاری  در ۲۰ پاتوق شناسایی شده ارائه داده است.

کد خبر 50660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد