کهک : بازدید از کارگاه تولید کرم میل ورم در روستای صرم

یکی از معلولین تحت پوشش بهزیستی شهرستان کهک با راه اندازی کارگاه تولید خوراک ماهیان و پرندگان زینتی به خودکفایی رسید.

یکی از معلولین دارای مشکل کم شنوایی تحت پوشش با اخذ تسهیلات اشتغال از بهزیستی استان با راه اندازی کارگاه پرورش کرم میل ورم علاوه بر استقلال و خودکفایی به الگویی برای توسعه این کسب و کار در منطقه تبدیل شده است .

کرم میل ورم جهت تغذیه ی آبزیان، ماهیان زینتی، پرندگان و انواع خزندگان در سراسر دنیا بسیار رایج بوده و حتی در مرغداری ها و مراکز پرورش پرندگان زینتی به عنوان یک وعده ی غذایی به مولدین داده می شود. به دلیل رغبت و شوق بسیار زیاد پرندگان می توان از این کرم ها بطور متوالی استفاده کرد. همچنین به لطف پروتئین بسیار بالای این کرم در رشد حیوانات خانگی نقش بسزایی داشته و موجب شادابی آنها می گردد.میل ورم ها کرم نیستند بلکه لارو نوعی سوسک بنام سوسک تاریکی (darkling beetle) هستند (به آن ها کرم آرد هم گفته می شود) که فاقد هر گونه انگل و بیماری می باشند و یکی از بهترین مکمل های غذایی بصورت زنده و خشک شده هستند. میل ورم ها یکی از مهمترین و با کیفیت ترین حشره برای تغذیه جانوران محسوب می شود.

شهرستان کهک استان قم خصوصا  روستای خورآباد و اطراف  یکی از قطبهای پرورش ماهیان زینتی است  و هر ساله در ماه اسفند و نزدیک شدن به ایام نوروز در کنار کار کشاورزی در استخرهای مزارع خود به تولید و پرورش ماهی قرمز می پردازند.  هر ساله درفقط در ماه اسفند بیش از ۳ میلیون ماهی قرمز پرورش داده و آن ها را به شهرهای دیگر کشور از جمله تهران، اصفهان، اراک، شیراز، قم و بندر عباس می فرستند که تهیه خوراک ماهیان زینتی می تواند شغلی پردرآمد باشد .

 

کد خبر 50635

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد