۷۰ مددجوی خراسانی از یارانه کاشت حلزون بهزیستی بهره‌مند شدند

در ۹ ماه گذشته ۲۱۰ میلیون تومان یارانه، از سوی بهزیستی خراسان رضوی برای کاشت حلزون به مددجویان پرداخت شده است.

به گفته معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی این یارانه به ۷۰ مددجو با سطح پرداخت بین یک تا ۴ میلیون تومان تعلق گرفته است.

حمیدرضا علیزاده گفت: کاشت حلزون یک فعالیت چندجانبه است که بخش تأمین پروتز آن توسط هیأت امنای ارزی و بخش جراحی آن از سوی مددجو و بهزیستی تأمین می‌گردد.

وی با یادآوری اینکه مرجع تشخیص استحقاق دریافت پروتز یا اولویت آن با هیأت امنای ارزی است گفت: بهزیستی پس از این تشخیص و بعد از اینکه مددجو جراحی لازم را انجام داد و فاکتورها را ارائه کرد بر اساس اولویت‌بندی و به تناسب اعتبارات موجود، یارانه‌ای را به این فرد اختصاص می‌دهد.

علیزاده تأکید کرد: در کاشت حلزون، اولویت ما با کودکان و یا افرادی است که از نظر کمیسیون پزشکی یا کمیسیون تشخیص معلولیت، دارای نقایص شنوایی کمتری بوده و کاشت حلزون برای آنها به معنای احیای دستگاه شنوایی می‌باشد.

وی ادامه داد: آزمایش‌ها و تست‌های مختلفی صورت می‌گیرد که ببینیم شخص دریافت کننده، آیا قادر به استفاده از آن و کسب قدرت شنوایی هست یا نه و پس از اطمینان از این مورد، کاشت حلزون در مورد او صورت می‌گیرد.

۷۰ مددجوی خراسانی از یارانه کاشت حلزون بهزیستی بهره‌مند شدند

 غربالگری شنوایی نوزادان، یک برنامه‌ی مهم و حیاتی برای کودکان

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی یادآور شد: علاوه بر کاشت حلزون، به تعمیر و ترمیم قطعات آن نیز یارانه تعلق می‌گیرد که بخشی از یارانه‌های بهزیستی به قطعات و بخشی به جراحی کاشت تعلق می‌گیرد.

وی همچنین از وجود ۲۰ مددجوی پشت نوبت کاشت حلزون در استان یاد کرد و گفت: کاشت حلزون از ابتدا تا انتها در صورتی که با ارز آزاد و توسط مددجو صورت گیرد حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد که البته هیأت امنای ارزی، حلزون را با اعتبارات دولت و مشارکت خیرین، به قیمت دولتی تأمین می‌کنند و هزینه جراحی نیز بخشی با آورده مددجو و بخشی نیز با یارانه بهزیستی تأمین می‌گردد که در نتیجه، مددجویان هزینه کمی پرداخت می‌کنند.

وی غربالگری شنوایی نوزادان را که توسط معاونت پیشگیری این نهاد انجام می‌شود یک برنامه‌ی مهم و حیاتی برای کودکان توصیف کرد و گفت: اگر خانواده‌ها در این برنامه مشارکت فعال داشته باشند و زمینه‌های همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز فراهم باشد به طور قطع، ما ورودی در این بخش نخواهیم داشت و جلو بسیاری از ناشنوایی‌ها و کم شنوایی‌ها گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت سالانه میلیاردها تومان صرف کاشت حلزون، جراحی‌ها، درمان ناشنوایی و مشکلات و نقایص دستگاه شنوایی می‌کند گفت: باید خانواده‌ها در برنامه غربالگری شنوایی نوزادان که توسط بهزیستی انجام می‌شود شرکت فعال داشته باشند تا شاهد کاهش ورودی‌های این بخش باشیم.

کد خبر 50630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد