سومین جلسه رصد آسیب های اجتماعی در بهزیستی استان برگزار شد

سومین جلسه رصد و تحلیل آسیب های اجتماعی بریاست همایون عمودی زاده سرپرست بهزیستی استان و حضور سایر اعضا و نظارت معاونت پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور بصورت اسکایپ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، سومین جلسه رصد و تحلیل آسیب های اجتماعی بریاست همایون عمودی زاده سرپرست بهزیستی استان و حضور سایر اعضا و نظارت معاونت پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی کشور بصورت اسکایپ برگزار شد.
همایون عمودی زاده در ابتدای جلسه با بیان این نکته که آسیب های اجتماعی پدیده ای است که در کل دنیا و خصوصا جوامع پیشرفته وجود دارد گفت: ممکن است در نگاه اول خودکشی یک مساله شخصی به نظر برسد، ولی از آنجایی که تأثیرات متقابلی همواره بین فرد و جامعه وجود دارد، به عنوان یک معضل و یکی از آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد. خودکشی معمولا با سایر جرایم و آسیب‌های اجتماعی ارتباط مستقیمی دارد.

عمودی زاده با بیان اینکه حاشیه نشینی مشکلات اجتماعی موجود در شهرها را تشدید کرده و آنها را گسترش می دهد، گفت: مهاجرت به عنوان یک پدیده اجتماعی دارای تاثیرو نفوذ قابل ملاحظه ای در ابعاد فرهنگی و زوایای اجتماعی است. و یکی از راههای تلاش انسان برای فایق آمدن بر دشواریهای زندگی است.

وی گفت: مهاجرت عامل اصلی پیدایش حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی است و این امر به عنوان یکی از مسایل اجتماعی، پیامدها و آثار متفاوتی در سطوح خرد و کلان در جامعه به جای می گذارد.
عمودی زاده در ادامه از نقش پر رنگ صدا و سیما در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت، و افزود در استان لرستان رسانه‌ها از جملهٔ آنها صدا و سیما در کنار نهادهای دولتی و غیر دولتی دیگر، نقش مهّمی در جامعه‌ پذیری اقشار گوناگون جامعه، برعهده دارند و  با توجه به دگرگونی‌های ایجاد شده در فناوری های ارتباطی و تحولات گسترده و سریع اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی موجب شده است شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی در جوامع مختلف باشیم.
عمودی زاده در پایان از نقش آموزش فنی و حرفه ای بمنظور ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی جامعه هدف گفت و تصریح کرد، پدیده فقر و بیکاری به عنوان یک مسأله ی اجتماعی، مستلزم تبدیل شدن از یک گرفتاری خصوصی به مسئله اجتماعی است و زمانی به عنوان یک آسیب اجتماعی مطرح می شود که از حد معینی خارج شده و فراوانی آن غیرمتعارف شود.
در این جلسه گزارش شیوع آسیب های اجتماعی توسط امین رحمتی کارشناس این حوزه ارائه شد. و سپس نمایندگان ادارات عضو، در راستای تعین اولویتهای آسیب های اجتماعی به بحث و تبادل نظر نشستند.

کد خبر 50585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد