بهزیستی زنجان جزو استان های موفق در زمینه نگهداری کودکان بی سرپرست است

مدیر کل بهزیستی از برگزیده شده استان زنجان در عملکرد شش ماهه اول دفتر امور کودکان و نوجوانان در سال جاری و قرار گرفتن در بین ۱۰ استان برتر کشورخبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی خاطرنشان کرد:  خوشبختانه مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بهزیستی زنجان خروجی بسیار خوبی داشتند و امروز فرزندان بهزیستی زنجان جزو افرادی هستند که به دلیل رشد وتوانمندی و مهارت های فنی و هنری  بهزیستی از آنها خدمت می گیرد.

محمدی با اشاره به واگذاری ۱۴ کودک از ابتدای سال جاری به خانواده های متقاضی فرزند خواندگی عنوان کرد: به دلیل حساسیت دوران کودکی در شکل گیری شخصیت فرد، بهزیستی تلاش می کند در صورت بی سرپرستی طفل و یا بی توجهی  و سهل انگاری به کودک و یا در معرض آسیب قرار گرفتن  سلامت اجتماعی، روانی، جسمی، اخلاقی و امنیتی  کودک مداخله  و حمایت قانونی از طفل را انجام دهد.

این مقام مسئول با اشاره به حمایت بهزیستی از ۴۶ کودک در ۵ مرکز شبه خانواده بهزیستی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ کودک از مراکز بهزیستی ترخیص و به نزد خانواده بازگشتند.

مدیر کل بهزیستی با بیان اینکه یک کودک زمانی می‌تواند فرد مفیدی برای جامعه‌ی خود باشد که دوران کودکی و نوجوانی خود را در آغوش گرم خانواده و در کنار پدر و مادری بااخلاق و متعهد سپری کرده باشد، افزود: تمامی بخشنامه ها و دستورالعمل های سازمانی و  همکاران در کوتاه کردن مدت زمان اقامت فرزندان در خانه های شبانه روزی و انتقال فرزندان به خانواده زیستی و جایگزین می باشد.

کد خبر 50580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد