حمایت و نگهداری بیش از ۲۰۰ فرزند فاقد سرپرست یا سرپرست موثر در خانه های بهزیستی استان

۱۰ خانه به بیش از ۲۰۰ فرزند در استان خدمات عمومی و تخصصی ارائه می نمایند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل شرحی از خدمات ارائه شده توسط این اداره کل به  فرزندان در خانه های نگهداری شبانه روزی تحت نظارت داشتند :

وی با اشاره به خانه های نگهداری فرزندان فاقد سرپرست یا سرپرست موثر به تفکیک سن و جنس تعداد این مراکز را در استان ۱۰ خانه در قالب صفر سالگی تا ۳ سال ،  سه تا ۶ سال ، شش تا ۱۲ سال و دوازده تا ۱۸ سال که کلیه این خانه ها توسط موسسات خیریه اداره می شوند عنوان و افزودند : هم اکنون به بیش از ۲۰۰ فرزند خدمات نگهداری و آموزشی در این خانه ها بهره مند می شوند.

ایزدپور اهم خدمات ارائه شده به این فرزندان توسط بهزیستی استان را شامل تدوین و اجرای برنامه مراقبت و پرورش شبانه روزی توسط تیم تخصصی، ارائه خدمات مددکاری اجتماعی (پیگیری امور مربوط به هویت فرزندان، شناسایی خانواده و اقدام جهت بازپیوند فرندان به خانواده در صورت دارا بودن شرایط،  امور تحصیلی، امور درمانی و ... )، ارائه خدمات روانشناختی (ارزیابی روانشناختی، امور درمانی و. . )، ارائه خدمات تخصصی در راستای آماده سازی شغلی و ایجاد اشتغال جهت فرزندان از سن ۱۵ سالگی (استعداد یابی، آشنایی با مشاغل، حرفه ای آموزی در راستای توانمندسازی و اخذ گواهی از مراجع مربوطه به ویژه فنی حرفه ای، کاریابی و ...)، ارائه خدمات در خصوص ازدواج فرزندان در شرف سن ازدواج (مشاوره پیش از ازدواج و ...) و آموزش مهارتهای زندگی برشمردند.

وی در ادامه نیز از حمایت های مالی سازمان بهزیستی کشور از فرزندان و خانه های نگهداری ایشان سخن گفته و این حمایت ها را شامل  : پرداخت یارانه نگهداری فرزندان به صاحب امتیازان خانه ها، پرداخت پول توجیبی به فرزندان، پرداخت کمک هزینه هدایت به زندگی مستقل  ، پرداخت کمک موردی جهت توانمندسازی فرزندان، پرداخت بخشی از هزینه های درمان فرزندان، برقراری امداد ماهانه جهت حمایت از فرزندان جهت بازپیوند به خانواده یا زندگی مستقل، پرداخت هزینه دانشجویی، پرداخت بیمه آتیه  ، پیگیری جهت اخذ تسهیلات، مسکن و ... بیان داشتند.

علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان در پایان ضمن تقدیر از معاونت اجتماعی و کارشناسان حوزه شبه خانواده و تشکر از کلیه شرکای اجتماعی به ویژه موسسات خیریه، خیرین و شرکای اجتماعی بهزیستی را بازوان توانمند بهزیستی در ارائه خدمات به جامعه هدف بیان و ابراز داشتند : سازمان بهزیستی کشور کلیه توان خود را در ستاد و استان ها بمنظور ارائه خدمات شبانه روزی و ارتقاء سطح زندگی فردی و اجتماعی جامعه هدف خود به کار بسته است و در این راه نیازمند همکاری، همدلی و همراهی درون و برون سازمانی می باشد.

کد خبر 50563

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد