جلسه شورای اداری با حضور معاونین و روسای شهرستانها برگزار شد

سرپرست بهزیستی لرستان در جلسه شورای اداری از معاونین و روسای شهرستانها خواست تا با انگیزه و پیگیری مضاعف و کار جهادی تمام تلاش خود را برای رهایی جامعه هدف از محرومیت بکار گیرند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، سرپرست بهزیستی لرستان در جلسه شورای اداری از معاونین و روسای شهرستانها خواست تا با انگیزه و پیگیری مضاعف و کار جهادی بیشترین تلاش و اهتمام را برای رهایی جامعه هدف از محرومیت بکار گیرند.

همایون عمودی زاده با اشاره به این موضوع که توانمندی انسانها با هم متفاوت است،گفت: هدف اصلی و آرمان این انقلاب همانا محرومیت زدایی و رفع فقر بوده  است و ما  بعنوان متولیان این امر در بهزیستی استان، برای دستیابی به این هدف ابتدا باید یک شناخت علمی و واقعی از وضع موجود داشته باشیم.

عمودی زاده در ادامه تصریح کرد فرصت های نابرابر یکی از معضلاتی است که گریبانگیر جامعه هدف شده است. و همین امر باعث شده که مددجویان عزیز ما نتوانند از امکانات به عنوان یک شهروند معمولی استفاده نمایند.

عمودی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توانمند سازی معلولین تنها در سایه حقوق مساوی و فرصت های برابر امکان پذیر است گفت: برابری و عدم تبعیض از مهمترین شاخصه های مطالبه گری  اجتماعی در راستای حقوق معلولان است.

همایون عمودی زاده در ادامه با اشاره به اینکه  یکی از ارکان اساسی در مدیریت، تنظیم سیاست های رفاهی و استفاده از ظرفیت خیرین است، گفت: آنچه که موجب متفاوت بودن و قدرت گرفتن موسسات خیریه و سمن ها می‌شود، کمک و مشارکت مردمی است که می توانند بعنوان شرکای کاری بخشی از کارهای سازمان بهزیستی را انجام دهند.

وی افزود مشارکت مردمی نقش بسیار حیاتی در تقویت و رشد یک جامعه دارد. و اگر مردم یک جامعه نسبت به نیازمندان احساس مسئولیت‌ نداشته باشند، آن جامعه بسیار ضعیف بوده و مردم آن نه تنها از فقر مالی بلکه از فقر فرهنگی نیز رنج می‌برند

عمودی زاده گفت: یکی از بهترین راه‌ها برای جلب  مشارکت مردم این است که به آن‌ها نشان دهیم کمکشان در هر بخش، تا چه حد تاثیرگذار است.

سرپرست بهزیستی استان با اشاره به نقش حمایتی سازمان  بهزیستی اظهار کرد: با توجه به اینکه جامعه هدف بهزیستی افراد نیازمند، ناتوان و آسیب پذیر هستند لذا باید فرهنگ و آگاهی عمومی را در راستای بهبود سلامت جامعه ارتقا داد.

وی همچنین  بر ضرورت نظارت مستمر بر عملکرد مجموعه مراکز خصوصی و دولتی حوزه بهزیستی تاکید کرد و افزود: افزایش نظارت‌ها موجب می‌شود تا روند خدمت به جامعه هدف ارتقا یافته و از بروز هر گونه انحراف و نارسایی در روند تحقق برنامه‌های پیش بینی شده جلوگیری شود.

در این جلسه معاونین، روسای شهرستانها  و مسئولین دفاتر ضمن تبریک به همایون عمومی زاده بعنوان سرپرست بهزیستی لرستان مسایل و مشکلات پیش روی  حوزه کاری خود را مطرح کردند.

کد خبر 50553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد