دررسانه| ۲۵۰خانواده همدانی در نوبت فرزندخواندگی هستند

همدان- ایرنا- معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: ۲۵۰ خانواده این استان در نوبت فرزندخواندگی هستند که متقاضی سرپرستی کودکان دختر بیشتر است.

زهره بختیاری» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در مراکز نگهداری کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این سازمان کودکان و نوجوانان با سنین زیر ۱۸ سال دختر و پسر نگهداری می شوند اما خانواده ها بیشتر متقاضی فرزند خواندگی شیرخوار و به ویژه دختر هستند.

به گفته وی تعداد متقاضیان همواره بسیار بیشتر از کودکانی است که بهزیستی اجازه واگذاری آنان را با دستور دادگاه دارد و اولویت بر این این است که کودکان شیرخوارگاه و مراکز شبه خانواده زودتر وارد خانواده شوند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان خاطرنشان کرد: ۱۳ مرکز نگهداری کودک و نوجوان بی سرپرست و بدسرپرست در این استان وجود دارد که هم اینک حدود ۱۵۰ نفر در این مراکز نگهداری می شوند.

بختیاری از صدور ۱۹ حکم فرزندخواندگی در ۶ ماهه نخست سالجاری خبر داد و افزود: ۶ حکم برای امین موقت، ۶ حکم برای فرزند خوانده آزمایشی و هفت حکم برای فرزندخواندگی دائم صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی کودکان و نوجوانان به سرپرست و کانون گرم خانواده نیاز دارند از زوجین متقاضی واجد شرایط خواست که کودکان بالای ۲ سال را نیز پذیرش کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان اظهار داشت: در واگذاری کودکان و نوجوانان به خانواده ها دقت زیادی می شود و خانواده ها نیز در این شرایط مشاوره خواهند شد.

بختیاری با بیان اینکه سازمان بهزیستی منافع کودک و نوجوان را در نظر می گیرد افزود: در مرحله اول فرزندخوانده به صورت آزمایشی به خانواده ها و با حضور مشاوران واگذار می شود.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۹ سامانه فرزندخواندگی در سازمان بهزیستی ایجاد شد که مراجعان برای دریافت خدمات فرزندپذیری می توانند از طریق این سامانه اقدام کنند و تمامی مدارک مورد نیاز را در آن بارگذاری کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان همدان گفت: وظیفه اصلی سازمان بهزیستی تصمیم‌گیری در مورد انتخاب بهترین والدین از بین متقاضیان سرپرستی و تامین حداکثر منافع عالیه برای کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که این سازمان بر اساس مدارک شناسایی، تحصیلی، شغلی و مالی، پاسخ استعلام سازمان های مربوطه راجع به صلاحیت متقاضیان اظهار نظر می‌کند.

۴۶ هزار و ۹۹۹ توان‌یاب(معلولان) زیر پوشش خدمات حمایتی سازمان بهزیستی استان همدان قرار دارند.

کد خبر 50550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد