قرچک| اجرای پنجمین دوره آموزشی ویژه زنان و دختران

به همت مراکز تحت نظارت بهزیستی قرچک پنجمین دوره آموزشی طرح دانش خود مراقبتی و سلامت خانواده ویژه دختران و زنان اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس بهزیستی قرچک از اجرای پنجمین دوره آموزشی "طرح دانش خود مراقبتی و سلامت خانواده ویژه دختران و زنان" خبر داد و این خصوص به‌ تشریح مسائل مرتبط با این طرح پرداخت.

اردشیر بهرامی ادامه داد: با سلامت شاخص پایه در دستیابی به توسعه پایدار است که با خود مراقبتی در سطوح فردی، خانوادگی و اجتماعی حاصل می­شود.

وی در توضیح خود مراقبتی گفت: رفتاری اکتسابی، آگاهانه و هدف دار است که فرد از دانش، مهارت، و توان خود به عنوان یک منبع استفاده می‌کند تا به‌طور مستقل از سلامت اجتماعی و روانی خود، خانواده مراقبت کند و فعالیتی است که مردم برای حفظ سلامت و برآوره کردن نیازهای جسمی، روانی و اجتمـاعی خود  انجام داده و بوسیله آن از آسیب ها و مسائل اجتماعی پیشگیری می نماید.  

وی افزود: آموزش دانش خودمراقبتی کم هزینه ترین و سودمندترین روش برای ارتقاء سلامت خانواده است.

بهرامی در تشریح گزارش های اورژانس اجتماعی اظهار داشت: این گزارش ها از این حکایت دارد که در جامعه شهری و روستایی قرچک سطح خشونت های خانگی به ویژه خشونت علیه زنان و کودکان بالاست و اجرای این طرح می تواند راهگشا باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک اذعان داشت: مرکز مثبت زندگی طلوع سبز برنامه های آموزشی مرتبط با این طرح را تاکنون ۴۵ نفر در دو گروه سنی دختران ۱۵ تا ۲۰ سال و زنان ۲۰ تا ۳۵ سال اجرا نموده است.

بهرامی در ادامه سرفصل های آموزشی این برنامه به شرح ذیل عنوان‌ کرد: آشنایی با مهارت حل مسئله و تصمیم گیری، مهارت ابراز وجود، حقوق و سلامت جنسی و باروری، ارتباط موثر، خشونت های وابسته به جنسیت، رفتار جنسی، خود اگاهی و خود مراقبتی، سواد رسانه ای، بلوغ و نوجوانی هستند.

گفتنی است؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان قرچک با حضور در مرکز مثبت زندگی طلوع سبز از پیگیری ها و تلاش الهام شهسواری مدیر مرکز مثبت زندگی طلوع سبز که با استفاده از توان و تجربه علمی مدرسان حوزه آسیب های اجتماعی و ارائه آموزش ها قدردانی کرد.

کد خبر 50539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد