پاکدشت| غربالگری بینایی و شنوایی بیش از۱۳۷۰۰ کودک و شیرخوار 

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: بیش از ۵۷۰۰ نوزاد و کودک در طرح پیشگیری از کم‌شنوایی و ۸۰۰۰ کودک در طرح غربالگری بینایی معاینه شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، محمود برزگر گفت: در معاونت امور توسعه و پیشگیری، پیشگیری اولیه از بروز اختلالات ژنتیکی، ناشنوایی، نابینایی و سایر معلولیت‌ها در اولویت قرار دارد.

وی به برخی برنامه های پیشگیری از معلولیت اشاره کرد و گفت: برنامه غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران با به کارگیری روش‌های پیشرفته غربالگری شنوایی در حال انجام است.

برزگر افزود: مشکل شنوایی نوزادان و شیرخواران مبتلا به کم شنوایی با مداخله بهنگام همراه است و این امر کمک می‌کند تا از ابتلای این کودکان به سایر معضلات مانند مشکلات ذهنی و گفتاری جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: به این ترتیب بیش از ۲۷۰۰ نوزاد و کودک در ۲  مرکز سلامت شهری و ۸۰۰۰ کودک در پایگاههای بینایی غربال شده اند.

برزگر افزود: برنامه پیشگیری از آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۳ تا ۶ سال با هدف پیشگیری از نابینایی‌های ناشی از تنبلی چشم در این گروه سنی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با استفاده از دستگاه‌های غربالگری در پایگاه‌های دائم و پایگاه‌های غیردائم بینایی، کودکان معاینه می‌شوند تا کودکان مشکوک به تنبلی چشم شناسایی شوند.

برزگر افزود : تعداد ۵۵۰ کودک دارای مشکات بینایی و ۱۲۰ کودک دارای مشکلات شنوایی جهت درمان به اپتومتریست و پزشک ارجاع شدند.

کد خبر 50493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد