پاکدشت| اجرای طرح همیار مادر و کودک

اجرای طرح همیار مادر و کودک همزمان با دهه بصیرت  اجرای این طرح آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت گفت: در این کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان و تسهیلگران بهزیستی برگزار شد، گفت: یکی از مشکلات پایین بودن میزان تاب آوری مردم است که ریشه در دلبستگی ناایمن دوران نوزادی و کودکی دارد.

محمود برزگر با ذکر اینکه ایجاد ایمنی و دلبستگی بین مادر و کودک از راهکارهای مهم پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است، اظهار کرد: یکی از اصولی ترین روشها برای افزایش تاب آوری و ایجاد دلبستگی ایمن در افراد حفظ سلامت روحی و روانی مادران در دوران بارداری است تا توانایی کنترل اضطراب، افسردگی خود را یافته و در آرامش کامل فرزندان خود را پرورش دهند.

وی بیان کرد: بدون شک پیوند و ایجاد رابطه سالم بین مادر و کودک در رشد روانی و اجتماعی افراد و سلامت زندگی آنها تاثیرگذار خواهد بود.

برزگرافزود: جامعه هدف این طرح را مادران باردار ۴ماهه به بالا  و مادران دارای فرزند زیر ۳ سال در معرض آسیب می باشندکه در اجرای این طرح توسط تسهیلگران پایگاه های سلامت اجتماعی بهزیستی شناسایی و اطلاعات آنها جمع آوری می شود.

وی اظهار کرد: این مادران برای دریافت خدمات لازم از طریق این پایگاه ها به معاونت پیشگیری از آسیبهای اجتماعی ادارات بهزیستی معرفی می شوند.

این مسئول ویژگی های جامعه هدف این طرح را زنان باردار مناطق کم برخوردار یا دارای فرزندان معلول یا همسر بیمار روانی مزمن، زنان دارای همسران معلول یا کم توان ذهنی و یا زنان داررای فرزندان اختلالات فراگیر رشدی، زنان دارای همسر بیمار اعتیاد، زنان بیمار معتاد باردار یا زنان باردار مناطق کم برخوردار معرفی شده توسط پایگاه های سلامت اجتماعی، زنان دارای فرزندان با اختلالات ژنتیک یا کم بینا و کم شنوا و زنان باردار معرفی شده از مراکز مشاوره عنوان کرد.

کد خبر 50492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد