شهرستان همدان | شعار پیشگیری بهتر و کمتر هزینه تر از درمان، همیشه سرلوحه اقدامات باشد

رئیس اداره بهزیستی در بازدید سرزده از چند مرکز پیشگیری و توانبخشی تاکید کرد: رعایت قانون، دستور عمل ها و ضوابط اداری و حتی عرف جامعه خط قرمز است و در صورت رعایت از سوی همکاران داخل و خارج سازمان، طبق وظیفه ای تعطیل نشدنی حاضر به هرگونه کمک هستیم.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان رئیس اداره بهزیستی در بازدید خارج از وقت اداری از کمپ رهائی سبز همدان گفت: وقتی قبل از وقوع حوادث و سوانح و بی نظمی ها، بازدید تخصصی طبق روال و برنامه دارای زمان بندی انجام می شود و مهمتر از آن بازدیدهای سرزده و بدون هماهنگی قبلی و بخصوص در خارج از وقت اداری انجام می گردد با همفکری و استفاده از تجارب متقابل اداره و بخش خصوصی می توانیم از اتفاق های ناگوار پیشگیری کنیم.

مرتضی حیدری که از همان ابتدای تصدی مسئولیت بهزیستی شهرستان همدان اقدام به بازدیدهای سرزده در خارج از وقت اداری روی آورده است گفت:  شعار ما دقت و سرعت است و رمز موفقیت در عرصه گسترده و دارای شرح وظایف متعدد بهزیستی را پیشگیری از وقوع آسیب و بحران می دانم. وی گفت با افتخار تمام عرض می کنم از هیچگونه کمک به شرکای کاری و البته جامعه هدف و همکاران دریغ نمی کنیم و در مقابل خط قرمز ما رعایت قانون، ضوابط اداری و حتی عرف اداریست.

وی ضمن تشریح وظایف مراکز اقامتی درمان میان مدت یا همان کمپ گفت در این مراکز، افراد معتاد به صورت اقامتی میان مدت  در دوره ای ۳۰ روزه خدمت می گیرند و با تمدید دوره تا ۶۰ روز خدمت می گیرند و رویکرد اصلی این مراکز اقامتی میان مدت بر مشارکت گروه های همتا و خودیار (افراد وابسته به مواد بهبود یافته) متمرکز است وخدمات آن توسط افراد وابسته به مواد بهبود یافته ارائه می شود. این مراکز با مراکز درمان و بازتوانی وابستگی به مواد تحت نظارت بهزیستی یا پزشک دوره دیده مورد تائید در جهت کمک و همکاری (غربالگری، نظارت بر سم زدایی بدون دارو و...) و ارائه خدمات تخصصی در مواقع لزوم و نظارت بیشتر بر خدمات خود در ارتباط مستمر و نزدیک هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان  اهداف تاسیس مراکز بهبود اقامتی میان مدت مصرف کنندگان مواد را افزایش امکان حق انتخاب افراد وابسته به مواد برای استفاده از خدمات متنوع بازتوانی، تداوم پاکی گروه های همتای بهبود یافته و یاوران تجربی برشمرد.

وی عمده خدمات این مراکز را کمک به تحمل علایم محرومیت از مواد و سم زدایی بیمار، برگزاری جلسات خانواده، پیگیری و ادامه بهبودی پس از ترخیص و ارجاع  برشمرد.

رئیس بهزیستی در مورد درمان نگهدارنده با متادون نیز گفت موثرترین روش دارو درمانی برای اعتیاد به مواد مخدر می باشد که یک نوع از روش درمانی جایگزین کردن داروی متادون بجای مواد شبه تریاک است که مصرف تریاک یا مواد مشابه تریاک را محدود و یا قطع می کند و به بیماران اجازه می دهد تا وضعیت سلامتی و توانمندی اجتماعی خود را افزایش دهند و در شهرستان همدان همه ی این خدمات در دسترس است.

 گفتنی است رئیس اداره بهزیستی بعد از این مرکز حوزه پیشگیری بهزیستی شهرستان در مرکز توانبخشی خانه حمایتی سالمندان همدان با تعدادی از عزیزان مقیم گفتگو و خدمات ارائه شده و تجهیزات را بررسی کرد.

کد خبر 50457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد