بازدید معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور از مراکز غربالگری در بندرعباس

معاون پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی کشور از مراکزغربالگری بینایی و شنوایی سنجی کودکان و نوزادان و مرکز ژنتیک شهرستان بندرعباس بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛  دکتر افروز صفاری فرد معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور در سفر به هرمزگان با همراهی پگاه رستمی کارشناس مسئول  برنامه  پیشگیری از تنبلی چشم  سازمان بهزیستی کشور و سامیه جهانشاهی معاونت پیشگیری بهزیستی هرمزگان و علی جاودان رئیس اداره بهزیستی شهرستان بندرعباس و کارشناسان ستادی دفتر پیشگیری از معلولیت های بهزیستی استان با هدف بررسی و ارزیابی  فرآیند پیشبرد طرح ها و برنامه های دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها در مراکز مشاوره ژنتیک ، بینایی سنجی و شنوایی سنجی کودکان و نوزادان مستقر در بهزیستی بندرعباس حضور یافت.

 وی ضمن استماع  گزارشی از عملکرد فعالیتها و خدمات هر یک از کارشناسان این  دفاتر به بررسی روند اجرایی نحوه خدمات رسانی  برنامه های  مشاوره ژنتیک برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در پایگاه های ثابت و سیار از طریق دستگاه و ایچارت پرداخت .

دکتر افروز صفاری فرد ضمن بازدید میدانی از مرکز  شنوایی سنجی مستقر در بیمارستان شریعتی نیز دیدن کرد و  نحوه خدمت رسانی به مراجعین را مورد بررسی و ارزیابی قرار دارد .

بازدید از نحوه اجرای غربالگری بینایی  در مرکز مثبت زندگی کد ۲۸۲۳ و نظارت بر حسن اجرای برنامه غربالگری در مراکز مثبت زندگی از دیگر برنامه های سفر دوروزه معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشوربه هرمزگان بود .

معاون پیشگیری از معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور همچنین در ادامه در نشست تخصصی  با دکتر پونه  نیکویی پزشک مرکز مشاوره ژنتیک بهزیستی بندرعباس دیدار و ضمن بررسی و ارزیابی خدمات تخصصی این واحد به  جامعه هدف در راستای پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک اظهار داشت: باید با اطلاع  رسانی و آگاه سازی تلاش کنیم تا  از افزایش میزان معلولیت در جامعه بکاهیم  .

دکتر صفاری فرد در بخش دیگری از سخنان خود هدف از این بازدیدها را شناخت  ، ارزیابی و بررسی مشکلات  ،ارائه راهکارهای کاربردی جهت پیشرفت بهتر فعالیتها و خدمات ،نظارت بر فرآیند انجام  کار و تلاش در جهت رفع موانع پیش رو عنوان کرد.

گفتنی است در حال حاضر در سطح شهر بندرعباس ۱۱ مرکز مثبت زندگی در زمینه اجرای برنامه ملی پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳تا ۶ساله مشغول به ارائه خدمات و یک مرکز  دولتی و یک مرکز خصوصی نیز به منظور ارائه خدمات مشاوره   ژنتیک به مراجعین و جامعه هدف فعال می باشند.

کد خبر 50449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد