۲۱۷۴ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک خراسان جنوبی مراجعه کردند

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه طی ۹ ماه امسال ۲ هزار و ۱۷۴ نفر به مراکز مشاوره ژنتیک خراسان جنوبی مراجعه کردند، گفت: طی این مدت در این مراکز مجوز هشت مورد سقط قانونی در خراسان جنوبی صادر داشته است.

«علی عرب نژاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: پیشگیری از اختلالات ژنتیک و تولد فرزندان معلول یکی از مهم‌ترین برنامه‌های غربالگری بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: مشاوره پزشکی ژنتیک، ساده‌ترین، در دسترس‌ترین، ارزان‌ترین و در عین حال مؤثرترین روش پیشگیری از معلولیت‌ها و ناهنجاری‌های مادرزادی است و از طرفی دیگر با مشاوره ژنتیک و تشخیص معلولیت مادرزادی با دلایل غیر ژنتیک، نگرانی پدر و مادر از داشتن دوباره فرزند معلول برطرف می شود.

وی با اشاره به تعداد مراکز مشاوره ژنتیک در خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی چهار مرکز مشاوره زنتیک در حال حاضر فعال است که از این تعداد سه مرکز در بیرجند و یک مرکز در شهرستان قائن مستقر شده است.

عرب نژاد با بیان اینکه طی 9 ماه امسال 2 هزار و 174 نفر به مراکز مشاوره ژنتیک خراسان جنوبی مراجعه کردند، ادامه داد: از این تعداد یک هزار و 348 نفر نوبت اولی هستند به این معنا که برای اولین مرتبه برای دریافت مشاوره ژنتیک جهت جلوگیری و پیشگیری از معلولیت ها به این مراکز مراجعه داشته اند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در خصوص تعداد موارد سقط عنوان داشت: طی 9 ماهه امسال هشت مورد سقط قانونی در خراسان جنوبی وجود داشته است.

وی در پایان گفت: طی این مدت یک هزار و 423 نفر از از تسهیلات و خدمات بهزیستی شامل یارانه‌ویزیت، هزینه انجام سونوگرافی و هزینه انجام آزمایشات تخصصی در استان بهره مند شده اند.

کد خبر 50327

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد