۳۶۵ معتاد متجاهر در خراسان جنوبی ساماندهی شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۶۵ معتاد متجاهر در این استان جمع‌آوری و در مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ ساماندهی شده‌اند.

علی عرب‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای طرح تحول مدیریت و ساماندهی معتادان متجاهر در استان از طریق مراکز مجری تبصره ۲ ماده ۱۶ از ابتدای امسال این تعداد معتاد به سوء‌مصرف مواد مخدر، پذیرش شدند.

وی افزود: ۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال برای ساماندهی معتادین متجاهر استان به مراکز هدف اختصاص یافته است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به نحوه ساماندهی معتادین متجاهر گفت: در این طرح، معتادان متجاهر جمع‌آوری و از طریق طرح‌های ضربتی به مرکز قرنطینه اولیه یا قرنطینه کووید۱۹ سپرده می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مرکز معتادان پس از انجام غربالگری‌های اولیه از حیث تجاهر یا نبود تجاهر، همزمان مورد غربالگری علامتی کرونا و تست pcr یا تست سریع قرار می‌گیرند.

عرب‌نژاد گفت: چنانچه دارای تست منفی باشند در مرکز قرنطینه اولیه کووید۱۹ به مدت ۱۴ روز قرنطینه و پس از این مدت به مراکز نگهداری موضوع ماده ۱۶ سپرده می‌شوند.

وی با بیان اینکه معتادان در این مراکز به مدت ۱۴ روز مورد غربالگری علامتی از طریق تب‌سنج و دستگاه پالس اکسیمتر قرار می‌گیرند اظهار داشت: چنانچه افراد دارای علامتی مشکوک بر وجود کرونا باشند برای درمان به مراکز بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان ارجاع می‌شوند تا اقدامات درمانی لازم برای این افراد صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح‌های جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان با همکاری دستگاه‌های همکار از جمله دادگستری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، فرماندهی انتظامی استان و سایر دستگاه‌های عضو کمیته هماهنگی استانی موضوع ماده ۱۶ به‌صورت منظم و برنامه‌ریزی شده دنبال می‌شود تا این افراد از سطح شهر جمع‌آوری شده و شهروندان با طیب خاطر به امور روزمره خودشان بپردازند.

کد خبر 50325

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد