سازمان بهزیستی کشور پناهگاهی امن برای محرومان/ افزایش سلامت اجتماعی با هوشمندسازی و کارآمدسازی

قادری، سازمان بهزیستی کشور را ملجا و پناهگاهی امن برای محرومان دانست و گفت: وظیفه‌مندیم گفتمان‌سازی را در کشور توسعه دهیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر سرزده به استان اردبیل با مدیر و کارکنان بهزیستی استان دیدار و گفتگو کرد و افزود: هدف از دیدارهای صمیمانه با کارکنان ضمن آشنایی، بهره‌مندی از نوآوری‌ها، ابداعات و خلاقیت‌های پرسنل در مجموعه بهزیستی به منظور خدمت به افراد تحت حمایت است و این نشست‌های صمیمانه در تراز کارشناسی باید بیشتر برقرار شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، اذعان کرد: نگاه مدیریتی مبتنی بر خدمت شایسته بی‌منت به مردم باید براساس بضاعت موجود باشد که در برخی موارد از محدودیت‌هایی هم برخورداربوده است؛ لذا این موارد مانع پیشرفت سازمان نشده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه مسکن در چند سال اخیر قوت گرفته و با شدت هرچه بیشتر در راستای تامین سرپناه برای نیازمندان پیشرفت داشته است، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ برنامه در ذیل فعالیت‌ها و ماموریت‌های سازمان تعریف شده که کار را برای خدمتگذاران سخت و طاقت‌فرسا کرده است به ویژه موضوع معتادان متجاهر ماده ۱۶ که همگی درگیر آن هستیم و برخی از این آسیب‌ها با شدت و ضعف متعددی همراه بود و در جایی هم نوع آنها فرق می‌کرد.

قادری، ادامه داد: ما باید همیشه براساس بضاعت خودمان مجهز باشیم و بضاعت سازمان بهزیستی کشور ۲۰ هزار پرسنل خدوم در سطح کشور است؛ امروز گوش شنوا و مدافع حقوق این تعداد افراد هستیم و مطالبه‌گری خواهیم داشت و با کسب ایده‌ها، خلاقیات و ابداعات ارزنده در راستای کسب عزت و رسیدن به قله سلامت اجتماعی قدم برمی‌داریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه امروزه بحث مناسب‌سازی در استان‌ها و برخی شهرستان‌ها با پیگیری خوب از دستگاه‌ها مطالبه شده، گفت: تحقق این مهم باعث پایبندی به مطالبات افراد جمعیت هدف و رعایت قانون‌ها و الزام برای تسهیل شرایط برای آنها می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد همه کارها مبتنی بر منابع نیست و بخشی از این امور به خلاقیت و ابداعات مسئولان برمی‌گردد که با همکاری فرمانداران و بخشداران در این زمینه گام‌های موثری برداشته شود.

وی، بر ورود جدی و فعالانه مددکاران برای رفع و کاهش آسیب‌های ناشی از برخی کارخانه‌ها و مجتمع‌های صنعتی و تولیدی تاکید کرد و گفت: متاسفانه این آسیب‌ها به سبد بهزیستی سرازیر می‌شوند.

به گفته قادری در سازمان بهزیستی کشور شنیدن حرف یک مظلوم شنیدنی است و دقت کردن به این موضوع و دل‌سپردن به افکار یک مددجو یک فضای معنوی و روحانی را در پی دارد؛ ما هم برای حقوق و رفاهی پرسنل تلاش خواهیم کرد. 

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اهمیت مباحث فرهنگی، گفت: موضوع فرهنگی نباید از کارهای تخصصی جدا باشد اینطور نباشد که ما ادعای این را داشته باشیم که تنها یک سازمان تخصصی هستیم و به کارهای مداخله‌جویانه و مددکارانه بسنده می‌کنیم بلکه باید در کنار این فعالیت‌ها کارهای فرهنگی را هم مدنظر قرار دهیم اگرچه سیاق و اسباب و علل آن در سازمان مشهود و عینی نباشد. حتماً برای جامعه هدف به ویژه در دوران پساترخیص با دید و نگاه فرهنگی اتصال خود را با مددجویان حفظ کنیم.

وی عدالت اجتماعی را پایه تمامی اصول و قواعد رفتاری برشمرد و گفت: نگاه ما در عصر جدید و در گام دوم انقلاب اسلامی این است که بتوانیم مبانی و آرمان‌های مقدس نظام جمهوری اسلامی را سرلوحه کاری خود قرار دهیم که یکی از آن موارد بحث عدالت است که شامل عدالت اجتماعی، عدالت رفتاری و عدالت در همه سطوح، صنوف و شقوق می‌شود.

قادری سازمان بهزیستی کشور را ملجا و پناهگاهی امن برای محرومان دانست و افزود: مجموعه بهزیستی سازمانی امددای و تخصصی و در واقع تلفیقی از نگاه‌های متفاوت است که در وجود همه همکاران نهادینه شده؛ بنابراین وظیفه‌مندیم گفتمان‌سازی در کشور توسعه دهیم، به ویژه در دستگاه‌های اجرایی و با یاری شما در استان‌ها و شهرستان‌ها در برش‌های مربوطه این گفتمان‌سازی را پیش خواهیم برد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان بر یکپارچگی و هم‌آوایی مطالبه‌گری تاکید کرد و یادآور شد: منابع سازمان بهزیستی کشور به میزان مطلوب از رشد معناداری برخوردار نشده است؛ بنابراین درصددیم با تمام توان کارها را پیش ببریم و معطل هیچ موضوع نمی‌شویم؛ بنابراین این نگاه‌ها باید سازمان را بهره‌ور ساخته و در نهایت منجر به افزایش سلامت اجتماعی شود که این امکان در صورتی محقق خواهد بود که مردمی بودن، هوشمندسازی و کارآمدسازی را به منحصه ظهور برسانیم.

یادآوری می‌شود؛ «علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر سرزده به استان اردبیل با پرسنل شهرستان‌های نمین، سرعین و نیر دیدار کرد.

کد خبر 50324

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =