دستگاه‌های عابربانک برای معلولان مناسب‌سازی شود

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور گفت: مناسب دستگاه‌های عابربانک یکی از دغدغه های این ستاد است و باید برای معلولان، نابینایان و سالمندان این مناسب‌سازی انجام گیرد.

ابراهیم کاظمی مومن سرائی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال پیگیری هستیم تا ارتفاع دستگاه عابربانک‌ها از سطح زمین کم شود تا استفاده‌کنندگان از ویلچر، کوتاه‌قامتان و سالمندانی که نمی‌توانند از پله بالا بروند، امکان استفاده از این دستگاه‌ها را داشته باشند.

وی با اشاره به گزارش‌های رسیده به دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور در رابطه با مشکلات استفاده از عابربانک‌ها برای معلولان تاکید کرد: این مساله از دغدغه‌های اصلی این دبیرخانه است.

نابینایان نمی‌توانند به تنهایی از عابربانک پول بگیرند

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات دستگاه‌های عابربانک، گویا نبودن آن است و نابینایان نمی‌توانند به تنهایی از این دستگاه‌ها پول دریافت کنند.

مومن سرائی افزود: نابینایان برای کار کردن با دستگاه‌های عابربانک یا باید همراه داشته باشند یا اینکه کارت خود را به فرد دیگری بدهند و بارها مشاهده شده که نابینایان در استفاده از دستگاه‌های عابربانک دچار سرقت شده‌اند.

به گزارش ایرنا، طبق آمار جامعه جهانی، معلولان ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند که در ایران این آمار ۱۰ درصد محاسبه می‌شود که سه درصد از آنها معلولیت شدید و خیلی شدید دارند.

براین اساس جمعیت معلولان ایران بین هشت میلیون نفر برآورد می‌شود. اکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی هستند.

حدود ۲۰۰ هزار نفر از افراد دارای نابینایی و کم‌بینایی تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که ۱۳ درصد کل افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی را تشکیل می‌دهد.

کد خبر 50304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =