بررسی تدوین نقشه راه سوم پیشگیری اولیه از اعتیاد (۱۴۰۱- ۱۴۰۵ ) استان اردبیل در کمیته فرهنگی و  پیشگیری

هشتمین نشست کمیته فرهنگی پیشگیری مبارزه با مواد مخدر با حضور مدیرکل و معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان به اتفاق دبیر شورای شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در اداره کل کمیته امداد حضرت امام (ره) برگزار شد.

در این نشست دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی  استان ضمن تشریح برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه پیشگیری از اعتیاد بر لزوم بازنگری، نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی استان در تدوین نقشه راه ۵ ساله سوم (۱۴۰۱-۱۴۰۵) تاکید کرد.

گفتنی است : همکاری دستگاههای عضو کمیته فرهنگی پیشگیری در تهیه، تدوین و عملیاتی نمودن نقشه راه ۵ ساله سوم، لزوم تعهد در اجرای برنامه ها، استخراج و ابلاغ برنامه های هدفمند و شفاف به کمیته فرهنگی، پیشگیری، مشارکت دادن فرمانداریها و بویژه دهیاران در کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر، هم افزایی و تعامل با امور اجتماعی و امور بانوان استانداری در زمینه آگاهسازی خانواده ها از جمله نکاتی بود که از سوی رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری مبارزه با مواد مخدر تاکید شد.

در پایان مقرر گردید اعضا ء حاضر در این نشست نظرات، پیشنهادات دستگاههای خود را در زمنیه تدوین نقشه راه ۵ ساله سوم، احصاء و تا پایان هفته مذکور به کمیته مذکور ارائه نمایند.

شایان ذکر است : تقویت گسترش برنامه های پیشگیری اولیه از اعتیاد، کاهش نرخ بروز و شیوع اعتیاد، همسان سازی سیاست های دستگاههای مختلف و پرهیز از موازی کاری، ارتقای رویکرد سلامت نگر در همه ابعاد زندگی با تقویت یاریگران زندگی و افزایش سهم اقدامات پیشگیریانه دستگاههای اجرایی به تناسب وظایف دستگاهه از جمله انظارات تدوین نقشه راه ۵ سال سوم بود که بر لزوم اهمیت بخشی بر این مفاد تاکید شد.

کد خبر 50299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد