برگزاری دوره آموزشی طرح شیوع شناسی معلویت و ایجاد سامانه رصد معلولین

دوره آموزشی طرح شیوع شناسی با حضور مدیرکل ، جهانشاد کارشناس مسئول اجرای طرح شیوع شناسی کم توانی و ایجاد سامانه رصد ،روسای شهرستانها وکارشناسان پیشگیری سراسر استان برگزار گردید

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در این دوه آموزشی گفت : این طرع با هدف کلی تعیین شیوع شناسی انواع آسیبهای منجر به کم توانی(معلولیت) در استانهای کشور وشناسایی علل آسیبهای منجر به کم توانی توانی و پیشگیری از آن میباشد.

امینی افزود: برای مطالعه این موضوع لازم است که میزان شیوع انواع کم توانی(معلولیت ها) بر حسب سه متغیر سن ،جنس ومکان بررسی شود.آگاهی از میزان شیوع  معلولیتها در هر استان و در نگاه کلی تر کشور،علاوه بر ارزیابی برنامه های پیشگیرانه،برنامه ریزسی دقیق در حوزه های مختلف آموزشی ،تجهیزات،لوازم وفضای آموزشی برای افراد کم توان انجام میشود.

این مقام مسئول در خصوص اهداف کاربردی این طرح برنامه ریزی جهت ارتقا مداخلات پیشگیرانه و تعیین اولویت های بهداشتی در برنامه های پیشگیرانه از بیماریهاو مشکلات مرتبط با سلامت ایجاد کننده معلولیت ها با استناد به آمار و اطلاعات کم توانی (معلولیت) و علل ایجاد آن اشاره نمود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان داشت : این طرح در استان مرکزی در مناطق شهری وروستایی بر روی 14 هزار نفر که بصورت سیستماتیک وتصادفی انتخاب شده اند از طریق تکمیل پرسشنامه توسط  پرسشگرانه آموزش دیده با مراجعه به درب منازل و اخذ اطلاعات مرتبط اجرا خواهد شد.

ایشان در پایان خاطر نشان کرد : افرادی که در غربال اولیه دارای کم توانی در یک یا چند حیطه شناسایی میشوند،جهت ارزیابی دقیقتر و تایید آسیب به پزشکان آموزش دیده  جهت تشخیص و شدت معلولیت ارجاع میشوندو اطلاعات در سامانه رصد معلولیت ثبت می گردد.

کد خبر 50294

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد