حمایت  بهزیستی خراسان شمالی از چند قلویی

چتر حمایت بهزیستی خراسان شمالی بر سر فرزندان چند قلویی

به گزارش خبرگزاری ایسنا:

       کارشناس امور کودکان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: چند قلوها به طور خود به خود تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند و مستمری به آن ها تعلق می گیرد. معصومه فلاح در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه ۲۱۹ خانواده دو قلو و چند قلو دار تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند، ادامه داد: از این تعداد، ۱۹۹ خانواده دارای فرزند دو قلو و ۲۰ خانواده دارای فرزند سه قلو هستند.

 وی با بیان اینکه خانواده های دارای فرزند سه قلو به بالا به طور خودکار با همکاری تامین اجتماعی از این اداره مستمر دریافت می کنند، اظهار کرد: خانواده هایی که فرزند دوقلو دارند در صورتی تحت پوشش اداره بهزیستی قرار می گیرند که شرایط اقتصادی مناسبی نداشته باشند و این موضوع با بررسی دهک های اقتصادی آن‌ها مشخص می‌شود.

 این مسئول با بیان اینکه مستمری خانواده هایی که فرزندان دوقلو وچند قلو دارند توسط تهران واریز می‌شود، ادامه داد: سازمان بهزیستی برای خانواده های دارای فرزندان دوقلو، ۴۵۰ هزار تومان و برای خانواده های دارای فرزندان سه قلو به بالا مبلغ ۵۵۰ هزار تومان واریز می‌کند. کارشناس امور کودکان بهزیستی استان با تاکید بر اینکه این فرزندان تا ۶ سالگی تحت پوشش و حمایت اداره بهزیستی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: همچنین علاوه بر تحت پوشش قرار گرفتن فرزندان دو قلو و چند قلو، یارانه خانواده هایی که فرزندان سه قلو به بالا دارند نیز افزایش پیدا می‌کند. این مسئول در خصوص تسهیلاتی که به این فرزندان تعلق می‌گیرد، گفت: به خانواده هایی که دارای زمین هستند وام بلاعوض تعلق می‌گیرد و باقی آن ها می‌توانند برای دریافت تسهیلات مسکن از این اداره کل اقدام نمایند

۱۲:۳۸

حمایت سازمان بهزیستی خراسان شمالی از چند قلویی

کد خبر 50293

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد