از تشخیص تا درمان ،  در  خدمات تخصصی سازمان بهزیستی

اهم عملکرد و خدمات ارائه شده در معاونت توسعه پیشگیری

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان از عملکرد و خدمات ارائه شده در معاونت توسعه پیشگیری سخن گفت :

وی  با بیان این مطلب که اعتیاد بعنوان یک بیماری اجتماعی  روز به روز با چهره های متفاوت در حال گسترش است ابراز داشت : سازمان بهزیستی کشور در راستای فعالیت ها و خدمات تخصصی خود اقدام به راه اندازی و تاسیس مراکز درمان اعتیاد در قالب کمپ های ترک اعتیاد  کرده است که هم اکنون ۲۳ کمپ و یک مرکز بهبود و بازتوانی اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان سمنان به این بخش از جامعه هدف خدمت ارائه می نمایند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در اهمیت و نقش این بخش از خدمات بهزیستی در حوزه درمان اعتیاد گفت : در ۹ ماهه سال جاری سه هزار و ۲۶۳ نفر  از خدمات درمان، بازتوانی و مشاوره فردی و خانوادگی بهره مند شده اند.

ایزدپور در تشریح برخی از خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری به مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی استان سمنان اشاره کرده و افزدوند : ارائه خدمات مشاوره  به آحاد جامعه و جامعه هدف بهزیستی حائز اهمیت بوده و با شیوع بحران کووید ۱۹ و شرایط استرس حاکم بر جامعه خدمات مشاوره ای حائز اهمیت شده و جایگاه این موضوع بیش از پیش بر همگان مشخص شد در این راستا سازمان بهزیستی کشور و خط مشاوره  ۱۴۸۰  خدماتی را با محتوای فردی، خانوادگی و ... به تماس گیرندگان ارائه نمود که در سالجاری تعداد ده هزار و ۸۱۲ نفر با تماس به این خط از خدمات مشاوره بهره مند شده اند.

ایزدپور سپس ادامه داد : ۳۰ مرکز خدمات مشاوره ای تحت نطارت بهزیستی در سراسر استان خدمات مشاوره ای تخصصی را به جامعه هدف و آحاد جامعه ارائه می دهند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان ضمن تاکید بر این شعار که پیشگیری مقدم بر درمان است از خدمات این حوزه در بخش غربالگری بینایی، شنوایی و ژنتیک خبر داده و تعداد کودکان ارزیابی شده در بخش غربالگری کودکان سه تا شش سال در پایگاههای تحت نظارت بهزیستی استان را پنج هزار و ۴۹۲ کودک بیان و خواستار توجه بیش از بیش خانواده ها به اهمیت غربالگری بینایی در کودکان شده و ارائه خدمات در این مراکز را با رعایت پروتکل های بهداشتی  و بصورت رایگان بیان و ابراز امیدواری کردن تا پایان سال ۱۴۰۰ شاهد حضور بیشتر و همکاری بهتر خانواده ها در جهت بهره مندی از این خدمت باشیم.

ایزدپور با تاکید بر اینکه حس شنوایی در ایجاد تعامل بین فرد و جامعه نقش اساسی را ایفا می کند ادامه داد: اکثر کودکان تازه متولد، دارای شنوایی طبیعی هستند ولیکن از هر هزار کودک یک تا سه نفر دارای درجاتی از کم شنوایی هستند که با انجام غربالگری شنوایی در یک ماهگی نخست تولد میتوان از مشکلات شنوایی در نوزادان جلوگیری کرد. وی از انجام غربالگری شنوایی پنج هزار و ۹۳۸نوزاد در ۹ ماه سال جاری خبر داد و افزودند : در شش ماهه نخست امسال ۷ نوزاد مشکوک به مرحله تشخیص و مراحل مداخله درمانی، اختصاص سمعک، کاشت حلزون و درمان دارویی ارجاع داده شده اند.

وی در ادامه آمار افراد خدمت گیرنده از مراکز مشاوره ژنتیک را در سال جاری ۶۹۸ نفر اعلام و تصریح کردند : یکی از اهداف اصلی سازمان بهزیستی در راستای کاهش معلولیت ها انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک است تا بتوان با اجرای مشاوره نسلی سالم در آینده داشت و از هزینه های مالی، روحی و ... این موضوع کاست.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران و به ویژه معاون و کارشناسان حوزه پیشگیری استان، راز موفقیت و کسب قله های آن را همدلی، همراهی و استفاده از ظرفیت خرد جمعی دانستند.

کد خبر 50292

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد