پرداخت مبلغی بیش از ۵ میلیارد ریال مستمری و کمک هزینه  ماهیانه ، درحوزه اجتماعی بهزیستی استان به جامعه هدف

ایزدپور گفت : تشریح خدمات حوزه امور اجتماعی  بهزیستی استان سمنان ویژه جامعه هدف

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان  از خدمات حوزه اجتماعی سخن گفت :

وی در ابتدا یکی از اصلی ترین متولیان موضوعات اجتماعی در کشور را سازمان بهزیستی برشمرده که وظایف و خدمات متعددی را در این حوزه های به آحاد جامعه و جامعه هدف خود ارائه می نماید.

ایزدپور در ادامه اهم فعالیت و وظایف این معاونت را حمایت از کودکان فاقد سرپرست و یا سرپرست موثر، حمایت از زنان سرپرست خانوار و خانواده های آنان، حمایت از افراد در معرض آسیب و آسیب دیدگان اجتماعی، حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده، حمایت از کودکان کار و ... بیان داشتند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از دیگر اقدامات در معاونت اجتماعی را به پرداخت مستمری و افزایش یارانه معیشت  به زنان سرپرست خانوار، پرداخت کمک هزینه به خانواده های دارای فرزند چند قلو، حمایت و تشکیل گروه های همیار، اجرای طرح بازتوانی و توانمند سازی از طریق اشتغال فردی و گروه های، حمایت و نگهداری از فرزندان در مراکز شبه خانواده، حمایت از فرزندان نزد خانواده (امدادبگیران)، فرزند خواندگی، پرداخت کمک هزینه ترخیص از مراکز شبه خانواده، پذیرش شدگان در مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی اذعان داشتند.

وی با بیان این مطلب که تعداد یک هزار و ۳۸۶ خانوار در حوزه اجتماعی مستمری دریافت می کنند مبلغ ماهیانه آن را در مجموع چهار میلیارد و صد و سه میلیون ریال ابراز و افزودند : معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان سمنان به ۷۵ کودک نیز بصورت ماهیانه کمک هزینه امداد به مجموع نهصد میلیون ریال پرداخت می نماید.

ایزدپور افزود : بهزیستی استان در حوزه اجتماعی بصورت ماهیانه به ۱۵ خانواده های دارای فرزند سه  قلو و بیشتر و ۴۷ خانواده دارای فرزند دو قلوی کمک هزینه معیشت به مجموع ۳۱۴ میلیون ریال پرداخت و مبلغ چهل و چهار میلیون و سیصد هزار ریال را نیز کمک هزینه معیشت به فرزندان مقیم در مراکز شبانه روزی پرداخت می نماید.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان تعداد خانواده های پشت نوبت مستمری را ۱۲۲ خانوار و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی استان در حوزه اجتماعی را نیز دو هزار و ۲۲۸ نفر و دانشجویان تحت حمایت حوزه اجتماعی را ۱۳۲ نفر و خانه های نگهداری کودکان و نوجوانان تحت نظارت را ۱۰ خانه که هم اکنون به بیش از ۲۰۰ فرزند خدمات نگهداری و آموزشی ارائه می نمایند بیان که مبلغ دویست و هفت میلیون ۸۰۰ هزار ریال در قالب یارانه به این مراکز تخصیصو پرداخت می شود .

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از کلیه همکاران و به ویژه معاون و کارشناسان حوزه اجتماعی استان راز موفقیت و کسب قله های موفقیت را همدلی، همراهی و استفاده از ظرفیت خرد جمعی دانستند.

کد خبر 50279

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد