هفتمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد

هفتمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ریاست دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی مازندران و با حضور نمایندگان دستگاه‌های عضو کمیته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران ؛ دکتر فرزاد گوهردهی ، مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موجود جامعه جهت پیشگیری از اعتیاد ، گفت : همه دستگاه ها باید در آگاه سازی جامعه در حوزه اعتیاد ورود پیدا کنند چراکه مهمترین مسئله در این حوزه ، پیشگیری از اعتیاد می باشد.
وی با بیان اینکه مسائل مربوط به موادمخدر و آسیب ‌های اجتماعی بدون مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست ، افزود : با توجه به این مسئله باید به مقوله اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر توجه ویژه ای شود.

دکتر گوهردهی رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد را خانواده دانست و ادامه داد : آگاهی خانواده ها در برخورد صحیح با نوجوانان و جوانان ، داشتن کانون گرم خانوادگی و شناخت انواع مواد مخدر می تواند در پیشگیری از اعتیاد نقش ویژه ای ایفا کند.

مدیرکل بهزیستی مازندران خاطرنشان کرد: امروزه دشمن با سوق دادن نوجوانان و جوانان به سمت اعتیاد بدون تجهیزات نظامی در جهت تضعیف ریشه های کهن سنت همچون مذهب و انسجام اجتماعی تلاش می کند.

 وی پایگاه های بسیج را ظرفیت بسیار خوبی دانست و افزود : خوشبختانه هر جا مسائل به خود مردم واگذارشده است موفق عمل کردیم و بسیج نیز به عنوان پایگاه مردمی در مسئله مبارزه با کووید 19 بسیار خوب عمل کرد که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

کد خبر 50276

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد