بهزیستی زنجان هزینه بیمه سلامت ۱۹ هزارمددجو را  تامین می کند

مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه همه خدمات بیمه درمان و نسخه‌پیچی برای ۱۸ هزار و ۸۲۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی الکترونیکی شده است، افزود: سهمیه جدید برای امسال ۷۰۰ نفر بوده است، که توزیع شهرستانی این بیمه ها صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی  گفت :در حال حاضر ۱۸ هزار و ۸۲۶ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بهره مند هستند که علاوه بر این تعداد سهمیه افراد مجهول الهویه نیز جدا تعیین گردیده و از اول سال جاری تا کنون ۱۱ مجهول الهویه در استان زنجان به بیمه سلامت ارجاع داده شده اند.

وی به تفاهمنامه سازمان بهزیستی کشور و موسسه خیریه زنجیره امید اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۴ نفر از افراد تحت پوشش زیر ۱۸ سال که قادر به تامین هزینه درمان نبودند از خدمات تخصصی ارتوپدی، قلبی و ترمیمی،   به صورت رایگان تحت نظر بهترین متخصصان ایرانی و بین‌المللی با همکاری سازمان بهزیستی کشور و موسسه خیریه زنجیره امیدقرار گرفته اند. 

محمدی ادامه داد: براساس تفاهمنامه سازمان بهزیستی کشور و موسسه خیریه زنجیره امید هر دو نهاد تا سقف ۱۵ میلیون تومان در مجموع ۳۰ میلیون تومان برای تامین اندام‌های مصنوعی، پروتز حین عمل و ... هزینه  درمان تخصیص داده است.

وی در خصوص بهره مندی افراد دارای معلولیت از خدمات ستاره دار بیمه سلامت، یادآور شد: افراد دارای معلولیت دارای  بیمه سلامت، می‌توانند از هشت خدمت ستاره‌دار کاردرمانی، توانبخشی، آسیب شنیداری، مشاوره یا تجویز سمعک، ارزیابی و کنترل دوره‌ای و درمان اختلالات گفتار، زبان و ارتباط کلامی یا پردازش شنوایی که تحت پوشش بیمه نیست، برخوردار شوند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اسامی تمام افراد تحت پوشش بهزیستی که در سامانه ارمغان ثبت‌نام شده‌اند و از بیمه دیگری برخوردار نیستند، به بیمه سلامت اعلام می‌شود و افراد می توانند می‌توانند با ارائه کد ملی از خدمات درمان مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی اضافه کرد: کلیه بیمه شدگان می توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۶۶۶* از وضعیت بیمه ای و اعتبار نامه بیمه خود مطلع شوند.

کد خبر 50252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد