دررسانه|بیش از ۱۹۵ هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی خوزستان هستند

اهواز- معاون توانبخشی بهزیستی استان خوزستان گفت: ۱۹۵ هزار و ۳۸۸ خانوار خوزستانی تحت پوشش بهزیستی این استان هستند که خدمات و امکانات این سازمان به آنها ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان خوزستان، غلامعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۶ درصد از معلولان کشور تحت پوشش بهزیستی استان خوزستان هستند، بیان کرد: از ۱۹۵ هزار و ۳۸۸ خانوار خوزستانی، ۹۴ هزار و ۱۹۳ خانوار دارای معلول هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان خوزستان در ادامه افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید را ۸۴ هزار و ۵۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: ۳۵ هزار و ۱۲۰ نفر جامعه معلولان جسمی – حرکتی خوزستان را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین جامعه معلولان ذهنی خوزستان ۲۴ هزار و ۱۳۷ نفر بیان کرد و گفت: جامعه معلولان نابینای خوزستان ۱۱ هزار و ۴۲۵ نفر، جامعه افراد دارای معلولیت شنوایی ۱۱ هزار و ۴۰ نفر است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان خوزستان با اشاره به اینکه هفت هزار و ۳۴۵ فرد دارای معلولیت روانی تحت پوشش بهزیستی این استان است، افزود: همچنین ۵ هزار و ۱۲۶ معلول صوت و گفتار در خوزستان وجود دارد.

جعفری بر ارائه خدمات به مددجویان بهزیستی تاکید کرد و گفت: به جز مستمری ماهیانه، خدمات و امکاناتی نظیر کمک هزینه درمان، حق پرستاری افراد داری ضایع نخاعی، حق پرستاری افراد معلول در خانواده و هزینه مسکن به افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید ارائه می‌شود.

وی افزود: همچنین هزینه ایاب و ذهاب، وام اشتغال، هزینه دانشجویی و دانش آموزی، کمک هزینه وسایل توانبخشی، کاشت حلزون، کمک هزینه خدمات توانپزشکی، کمک هزینه ارتز و پروتز، مراکز آموزشی و حرفه آموزی از دیگر خدمات و امکانات ارائه شده به معلولان شدید و خیلی شدید است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان خوزستان گفت: مناسب سازی محیط زندگی، کمک هزینه به معلولان روستایی، معافیت سربازی، معافیت مالیاتی، خدمات ویزیت در منزل، طرح توانمندسازی معلولان و کمک هزینه بیماران pku دیگر خدمات و امکاناتی است که توسط سازمان بهزیستی به معلولان شدید و خیلی شدید ارائه می‌شود.

کد خبر 50233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد