۱۴۳۱۵ تماس با اورژانس اجتماعی قم  در ۶ ماهه اول سال

در نیمه نخست امسال تلفن اورژانس اجتماعی ۱۴هزار و ۳۱۵ بار به صدا درآمد و کارشناسان این مرکز به کمک آسیب‌دیدگان ناشی از معضلات‌اجتماعی شتافتند.

 دکتر علیرضا محمدی سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی قم ضمن اعلام این مطلب‌ افزود : از این تعداد تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی ،۴۳۵۷ تماس مرتبط با گروه هدف اورژانس اجتماعی بوده است.

وی خاطر نشان کرد : خط اورژانس اجتماعی با شماره تلفن ۱۲۳ در تمام نقاط استان قابل شماره‌گیری است و در راستای پاسخگویی به مشکلات و دغدغه‌های مردمی پنج تیم اورژانس اجتماعی به‌صورت شبانه‌روزی در سطح استان فعالیت می‌کندکه طبق بررسی های صورت گرفته : اختلافات حاد خانوادگی ، کودک‌آزاری  و همسرآزاری دلیل بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی قم بوده‌است.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی قم با اشاره به ‌این‌که خدمات اورژانس اجتماعی به‌صورت رایگان ارائه می شود، خاطرنشان کرد: افرادی که مورد خشونت و یا آزار قرارگرفته باشند، از سوی مددکاران و کارشناسان اجتماعی مورد حمایت قرارمی‌گیرند و برای توانمندسازی فرد و خانواده وی، آموزش‌های لازم برای اشتغال‌زایی و مهارت‌افزایی ارائه می‌شود.

محمدی در ادامه افزود: برنامه اورژانس اجتماعی  قصد دارد تا «مداخلات روانی – اجتماعی» را قبل «از مداخلات قضایی و انتظامی» و حتی در کنار این نوع مداخلات جایگزین کند که این مساله در «پیشگیری از وقوع جرم» و «قضازدایی» نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی افزود: «شناسایی آسیب‌های اجتماعی شایع و در حال شیوع» به‌صورت منطقه‌ای و محلی نیز از طریق این برنامه صورت خواهد پذیرفت تا زمینه‌ای برای توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی و بازگشت آن‌ها به زندگی سالم باشد.

وی، کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه، ارتقاء توانمندی‌های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی برای مقابله با مسائل اجتماعی در شرایط بحرانی از طریق ارائه خدمات تخصصی و به موقع و  ایجاد زمینه مشارکت مردم و سازمان‌های غیردولتی از جمله اهداف اورژانس اجتماعی برشمرد.

سرپرست معاونت اجتماعی بهزیستی قم خاطرنشان کرد: زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلاف خانوادگی حاد، زنان و دختران در معرض آسیب‌اجتماعی یا آسیب‌دیده اجتماعی، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کرده‌اند، کودکان‌خیابانی و کار، همسران آزاردیده، کودکان آزاردیده، مبتلایان به اختلال هویت‌جنسی، دختران و پسران فراری از منزل، سالمندان و معلولان آزاردیده و سایر افراد در کلیه سنین که در شرایط بحرانی ویژه قرار دارند، افراد مشمول دریافت خدمات از اورژانس اجتماعی بهزیستی هستند.

کد خبر 50207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد