صالح آباد | جرایم نقدی محکومان دادگاه‌های صالح‌آباد به حساب مشارکت‌های بهزیستی واریز می‌شود

رئیس دادگاه عمومی شهرستان صالح‌آباد در خصوص اختصاص جرایم نقدی محکومین دادگاه‌ها به نیازهای مددجویان بهزیستی این شهرستان قول مساعد داد.

به گفته رئیس بهزیستی صالح‌آباد، این توافق در نشست سه جانبه امید توکلی‌کیا، رئیس دادگاه عمومی، علی اصغر کفاش محمودآبادی، رئیس کلانتری شهرستان و رئیس بهزیستی که وی آن را صمیمی توصیف کرد انجام شد.

زری صادقی گفت: رئیس دادگستری شهرستان در این نشست اعلام کردند که هیچ محدویتی در این زمینه نیست و هر تعداد محکوم جریمه نقدی داشته باشیم به بهزیستی ارجاع می‌دهیم که جریمه را به حساب مشارکت های مردمی بهزیستی واریز کند.

وی اضافه کرد: در همین زمینه تا کنون ۸ میلیون تومان از محل جرایم نقدی سه تن از محکومین به حساب بهزیستی واریز شده است.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد محکومینی که حسب تشخیص دادگاه، محکومیت به خدمت می‌گیرند به بهزیستی معرفی و در خدمت بهزیستی و مددجویان قرار گیرند.

وی با تشکر از دادگستری شهرستان به خاطر اهمیت دادن به منافع و زندگی مددجویان بهزیستی خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیم رئیس دادگستری، محکومینی که حرفه و شغل مشخصی دارند و می‌توانند خدمات فنی یا ساختمانی به مددجویان ارائه کنند نیز به بهزیستی معرفی می‌شوند تا در مواردی که به کار و خدمت آنان نیاز است اقدام لازم انجام شود.

وی اظهار داشت: کلانتری شهرستان نیز در همراهی با این نهاد، بر اجرای این مصوبه، نظارت می‌کند.

به گفته صادقی، هزینه‌های تبلیغاتی از قبیل چاپ بنر و برگه‌های اطلاع‌رسانی بهزیستی نیز توسط دادگستری و از محل جرایم نقدی محکومین یا خدمات حرفه‌ای آنان تأمین خواهد شد.

وی گفت: تا کنون دو مورد محکوم دادسرا به بهزیستی معرفی شده‌اند که هر کدام باید ۷۰۰ ساعت در خدمت بهزیستی باشند.

رئیس بهزیستی صالح‌آباد گفت: همچنین توافق شد که برای پروژه‌های مناسب‌سازی منازل معلولین، از کارگران ساختمانی و استادکارانی که در رشته‌های مختلف هستند و توسط دادگاه محکومیت می‌گیرند به عنوان مجازات جایگزین حبس استفاده شود و نظارت بر حسن اجرای این مصوبه نیز با مأمورین کلانتری شهرستان می‌باشد.

صادقی ادامه داد: همچنین مقرر شد طرح جایگزین حبس زندانی به نفع بهزیستی انجام شود و زندانیانی که مهارت ساخت و ساز، لوله کشی، سیم کشی، ام دی اف و... را دارا هستند به جای اینکه مدت حبس خود را در زندان سپری کنند به خدمت بهزیستی در آمده و در ساخت و بهسازی منازل مددجویان ارائه خدمت کنند.

رییس بهزیستی صالح آباد بیان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد هزینه های چاپ بنر برای بهزیستی از طریق دادگستری شهرستان تامین شود.

کد خبر 50168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد