۱۲ هزار نوزاد قزوینی غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: طی سال جاری با هدف پیشگیری از معلولیت، ۱۲ هزار نوزاد قزوینی توسط کارشناسان و متخصصان این اداره کل غربالگری شنوایی شده اند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار داشت: این اداره کل در راستای پیشگیری از معلولیت های جسمی با اجرای برنامه ها و طرحهای پیشگیرانه در جهت کاهش بروز انواع معلولیتها فعالیت می کند.

وی با باین اینکه یکی از مهم ترین این اداره کل در زمینه پیشگیری از معلولیت ها برنامه غربالگری شنوایی می باشد، گفت: برنامه غربالگری شنوایی به منظور شناسایی و پیشگیری نوزادان و شیرخواران دارای اختلالات شنوایی از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و هم اکنون در سطح بیمارستان هایی که تولد نوزاد در آن اتفاق می‌افتد انجام می‌شود.

این مسوول افزود: طی این برنامه نوزادان پس از تولد و قبل از ترخیص، توسط سنجش گران تحت نظارت بهزیستی مستقر در بیمارستان‌ها و بخش نوزادان سنجش می‌شوند.

وارثی اضافه کرد: در صورت مشکوک شناخته شدن نوزادان، آنها به مراکز تخصصی شنوایی سنجی ارجاع شده و در آنجا پس از انجام آزمایشات تشخیصی تحت درمان قرارگرفته و  در نهایت و صورت نیاز به پزشکان متخصص ارجاع می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین اظهار داشت: در سال جاری از بین نوزادان غربال شده، ۵۰ نوزاد به مرحله مداخله و درمان ارجاع شده اند.

کد خبر 50140

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد