بازدید مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از مرکز کاهش آسیب نوید سلامت در ارومیه

با توجه به برودت هوا و ضرورت ساماندهی معتادین کارتن خواب در مراکز سرپناه شبانه دکتر سعید فریور مدیر کل بهزیستی استان به اتفاق محمدپوری، معاون پیشگیری بهزیستی و بابایان، رییس بهزیستی شهرستان ارومیه از مرکز کاهش آسیب نوید سلامت در ارومیه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر فریور در جریان حضور در این مرکز ضمن بازدید از بخش های مختلف، نحوه ارائه خدمت رسانی به جامعه هدف را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

مدیر کل بهزیستی استان و هیات همراه از پاتوق های معتادین بی خانمان بازدید نموده و به قید فوریت بر ساماندهی معتادین بی خانمان مستقر در پاتوق ها، افزایش ظرفیت سایر مراکز سرپناه شبانه تاکید نموده و دستورات لازم را جهت راه اندازی ،تجهیز سرپناه و وتسریع در ارجاع افراد بی خانمان به سرپناه های شبانه را صادر نمودند. 

همچنین وی بر لزوم حمایت از مددجویان مراکز کاهش آسیب با استفاده از امکانات و ظرفیت های بخش دولتی و خیرین تاکید داشته و از خیرین درخواست نمودند با توجه به کاهش دما و نیاز این افراد به تامین سرپناه مناسب و سایر امکانات اولیه رفاهی با اهدا کمکهای نقدی و غیر نقدی ، سازمان بهزیستی را در این امر مهم و انساندوستانه یاری نمایند.

گفتنی است در حال حاضر تعداد ۴ مرکز کاهش آسیب ۲ ایستگاه کاهش آسیب و ۲ سرپناه شبانه در سطح استان فعالیت دارند و تعداد ۲۳۰۰ نفر از معتادین با رفتار پرخطر و بی خانمان به صورت رایگان از خدمات این مراکز استفاده می کنند. در این مراکز خدمات آموزشی ،مشاوره ای ،پزشکی، توزیع وسایل بهداشتی ، انجام آزمایش ایدز و ارجاع به مراکز مشاوره بیماریهای رفتاری ،

امکانات استحمام، اسکان شبانه، توزیع غذای سبک و خدمات درمان نگهدارنده با متادون ارایه می گردد.

بازدید مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از مرکز کاهش آسیب نوید سلامت در ارومیه

بازدید مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از مرکز کاهش آسیب نوید سلامت در ارومیه

کد خبر 50062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد