حق پارک معلولین در سطح شهر رعایت شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه محل پارک خودروهای افراد دارای معلولیت توسط خودروهای افراد سالم اشغال می شود، افزود: محل پارکینگ ویژه افراد دارای معلولیت با تابلو و کف نویس مشخص است ورعایت حق پارک معلولین موجب دسترسی آسان آنها به خدمات مورد نیازشان خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری  تاکنون برای ۱۰ فرد دارای معلولیت پلاک ویژه  صادر شده است، عنوان کرد: در سال گذشته  نیز ۱۲ نفر از افراد دارای معلولیت، پلاک ویژه خودرو  دریافت کردند.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی مطالبه گر در امور افراد دارای معلولیت است، تصریح کرد: سازگارسازی محیط شهری با نیازهای افراد دارای معلولیت جسمی، ضرورتی حیاتی است و لذا باید طراحی شهرها براساس معیارها و ضوابط خاصی برای آنها انجام پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی از موارد نیازمند فرهنگ‌سازی است، اما به نظر برخی موارد جنبه قهری دارند؛ زمانی که افراد می‌دانند نباید زیر تابلو «مطلقا ممنوع» پارک کنند، قطعا محل تابلو پارکینگ ویژه معلولان را هم مشاهده می‌کنند؛ پس در واقع در این جا رعایت حقوق افراد دارای معلولیت صورت نمی‌گیرد و علت رعایت نکردن این موضوع این است که افراد خودشان درک مستقیمی از آن ندارند که چقدر برای افراد دارای معلولیت یا جانبازان این امرحیاتی است.

محمدی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت برای زندگی اجتماعی در شهر با موانع معماری و شهری متعددی روبرو هستند، اظهار کرد: موانع شهری، محیط را برای افراد کم توان نا امن می سازد و باعث عدم دسترسی افراد دارای ناتوانی و معلولیت به محیط می شوند و فرصت های مشارکت افراد در صحنه های مختلف زندگی اجتماعی را از بین می برند.

وی تاکید کرد: برابر آیین نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولین برای خودروهای غیر پلاک معلولین ممنوع است و در صورت توقف، خودروی متخلف علاوه بر اعمال قانون، در صورت تشخیص عوامل راهور در سطح شهر توسط جرثقیل حمل می شود و به پارکینگ انتقال می‌یابد.

کد خبر 49924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد