غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال براساس رده بندی سنی انجام خواهد شد

معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت : غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال براساس رده بندی سنی انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ سامیه چهانشاهی معاون امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان گفت : غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در پایگاه های سنجش بینایی تا پایان سال ، براساس رده بندی سنی انجام خواهد شد .

سامیه جهانشاهی بر تسریع مراجعه خانواده ها به مراکز غربالگری بینایی تاکید کرد و گفت : آخرین مهلت برای مراجعه خانواده ها و غربالگری بینایی متولدین نیمه دوم سال ۹۴ و کلیه  متولدین سال ۹۵ تا ۲۵دی ماه سال جاری خواهد بود .

وی مهلت مراجعه خانواده ها و غربالگری بینایی متولدین گروه سنی سال ۹۶ را از ۲۶ دی ماه لغایت ۵ بهمن ماه عنوان کرد و افزود : والدین می توانند برای غربالگری بینایی کودکان متولد سال ۹۷  از  ۶بهمن لغایت ۱۵ بهمن ماه به پایگاه های سنجش بینایی مراجعه کنند.

معاون پیشگیری بهزیستی هرمزگان از غربالگری ۴۲ هزار و۴۴۱کودک  از ۲۴ شهریور تا ۱۱ دی ماه سال جاری  خبر داد  و توصیه کرد : در صورت علایم تب، لرز، سرفه،گلودرد، تنگی نفس و سایر علایم سرماخوردگی یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا، قبل از مراجعه به پایگاه ها، خودارزیابی انجام داده و در صورت وجود هریک از علایم از مراجعه خودداری کنند و غربال حداقل دو هفته به تعویق بیفتد.  

جهانشاهی با تاکید بر اینکه والدین با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاههای غربال بینایی در شهرستانها مراجعه کنند اظهار داشت : والدین جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محل استقرار پایگاه های سنجش بینایی ، به اداره بهزیستی شهر ستان محل سکونت خود و یا در سایت بهزیستی استان  به آدرسhormozganbeh.ir  مراجعه نمایند.

کد خبر 49806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد