فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد ضرورت مناسب سازی هنوز آن گونه که بایسته و شایسته است صورت نگرفته است.

کمیته مناسب سازی شهرستان بروجرددر فرمانداری این شهرستان و حضور اعضا، با هدف آماده سازی محیط برای افراد دارای معلولیت و حضور موثر آنها در جامعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان،کمیته مناسب سازی شهرستان بروجرد در فرمانداری این شهرستان و با حضور اعضای این کمیته برگزار شد.

  این جلسه بریاست معاون امور عمرانی فرمانداری و مدیر کل بهزیستی استان بعنوان دبیر این کمیته و شورای شهر و شهرداران و همچنین روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس راه و شهر سازی، آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما، سازمان نظام مهندسی، ورزش و جوانان و روسای شعب بانک رفاه کارگران و توسعه و تعاون برگزار شد.
 در ابتدای این جلسه مدیر کل بهزیستی لرستان با اشاره به اهمیت مناسب سازی و مبلمان شهری گفت:  در صورت رعایت نکردن مناسب سازی محیط، بزرگترین گروه اقلیت جامعه، معلولان و سالمندان از حقوق شهروندی خود بی نصیب خواهند ماند و برای حضور در اجتماع با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.
 دکتر کرم یاری در ادامه تصریح کرد شهرستان بروجرد دومین شهر سالمند استان محسوب می شود و اگر جمعیت سالمندان را به جمعیت معلولین و جانبازان اضافه کنیم اقلیت بزرگی از جمعیت این   شهرستان درگیر ناتوانی و محدودیت هستند. که همین امر مسئولیت ما را در قبال این عزیزان حساس تر می کند.

 دکتر یاری با بیان اینکه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد ضرورت مناسب سازی هنوز آن گونه که بایسته و شایسته است صورت نگرفته است گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵  درصد جمعیت کشور را افراد معلول و کم توان جسمی تشکیل می دهند. جانبازان عزیز جنگ تحمیلی، معلولان مادر زادی، ‌معلولان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و سوانح رانندگی بخشی از این افراد هستند. که علاوه بر اینها سالمندان که امروزه حدود ۲۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند نیز از گروه‌هایی هستند که فعالیت و حضور حداکثری آنها در اجتماع نیازمند ایجاد فضاهای مناسب و دسترس پذیر است.

  این جلسه با هدف آماده سازی محیط برای افراد دارای معلولیت و حضور موثر آنها در جامعه برگزار شد و بر ضرورت مناسب سازی پارک ها، پیاده رو ها، بانک ها و ساختمان های اداری برای طردد آسان معلولین و جانبازان تاکید شد.

کد خبر 49795

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد