نیشابور | دادستان : مسؤولانی که مناسب‌سازی را اجرا نکنند مجازات می‌شوند

دادستان نیشابور گفت: در باره اجرای ضوابط مناسب‌سازی خلاء قانونی نداریم و همه‌ی موارد به صورت صریح در قانون بیان شده است.

محمد حسینی در سومین جلسه مناسب‌سازی شهرستان نیشابور افزود: عدم اجرای این ضوابط یا نقص در اجرا توسط مسؤولان دستگاه‌ها واجد مجازات است.

وی تأکید کرد: مستند قانونی این موضوع، ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولین است.

وی خاطر نشان کرد: بنا بر این دادستانی به عنوان مدعی حقوق مردم، باید ناظر بر اجرای این قانون باشد و با مسؤولانی که این ضوابط را اجرا نمی‌کنند برخورد کند که ما هم در این زمینه به مدیران دستگاه‌ها یادآوری می‌کنیم که وظایف خود را انجام دهند که با مشکل قانونی مواجه نشوند.

فرماندار شهرستان نیشابور نیز در این جلسه گفت: در راستای اجرای طرح ارزیابی جشنواره شهید رجایی، مناسب سازی اماکن عمومی و ساختمانهای دولتی  با ارزیابی و نظارت دقیق و مستمر کمیته فنی و با حضور معاون عمرانی فرمانداری در دستور کار قرار فرماندار است.

علی قامتی تصریح کرد: مسولین متخلف مطابق تبصره ۳ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولین مشمول مجازات خواهند شد و ما مکلف به اجرای قانون هستیم.  

رئیس بهزیستی نیشابور در حاشیه این جلسه گفت: مناسب‌سازی اماکن عمومی مورد نیاز مردم مانند مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، درمانگاه‌ها و مراکز بینایی سنجی به جد در دستور کار بهزیستی می‌باشد.

علی صدر یادآور شد: این مراکز شناسایی و به کمیته فنی مناسب‌سازی معرفی شده‌اند که تذکرات و اخطارهای لازم به آنان داده شود.

وی گفت: همچنین مقرر شد مراکزی که مناسب‌سازی در آنها انجام شده به مددجویان اطلاع رسانی شود که از این مراکز استفاده کنند.

کد خبر 49739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد