زمان طلایی غربالگری شنوایی نوزادان

ایمانی : گزارش از عملکرد۹ماهه غربالگری شنوایی ، تشخیص و مداخله زود هنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران ارائه کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان؛ انسیه ایمانی معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی  استان سمنان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات همکاران در طرح غربالگری شنوایی نوزادان، هدف از غربالگری شنوایی را ارتقا آگاهی و شناخت نسبت به مراقبت های شنوایی عنوان کرده و گزارشی از اجرای این طرح در ۹ ماه سال ارائه کردند.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی سمنان  با تاکید بر اینکه حس شنوایی در ایجاد تعامل بین فرد و جامعه نقش اساسی را ایفا می کند ادامه داد: اکثر کودکان تازه متولد، دارای شنوایی طبیعی هستند ولیکن از هر هزار کودک یک تا سه نفر دارای درجاتی از کم شنوایی هستند که با انجام غربالگری شنوایی در یک ماهگی نخست تولد میتوان از مشکلات شنوایی در نوزادان جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: حس شنوایی اهمیت ویژه ای در یادگیری زبان و رشد مغز کودکان دارد که به همین منظور میزان شنوایی کودک را در همان روزهای ابتدای زندگی الزامی است.

ایمانی از انجام غربالگری شنوایی پنج هزار و ۹۳۸نوزاد در ۹ ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال ۷ نوزاد مشکوک به مرحله تشخیص و مراحل مداخله درمانی، اختصاص سمعک، کاشت حلزون و درمان دارویی ارجاع داده شده اند.

وی با بیان اینکه این طرح از سال ۱۳۸۶ در استان سمنان  راه اندازی شده است ادامه داد : غربالگری شنوایی نوزدان هم اکنون در ۱۰ پایگاه غربالگری شنوایی در سطح استان در حال اجرا است.

ایشان در پایان : شناسایی، بررسی و مداخله انواع افت های شنوایی در کودکان پیش از ورود به مدرسه می تواند اثرات مخرب این نقص را بر گفتار، زبان، آموزش و رشد اجتماعی و روانی به حداقل برساند، خواستار دقت نظر بیش از پیش خانواده های در اجرای این طرح شدند.

کد خبر 49720

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد