فیروزکوه| طرح های غربالگری شنوایی و بینایی نوزادان و کودکان اجرا می شود

آزمایش غربالگری شنوایی و بینایی با هدف تشخیص و مداخله زودهنگام برای نوزادان و کودکان در فیروزکوه اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره بهزیستی فیروزکوه گفت: طرح غربالگری شنوایی برای نوزادان و شیرخواران و طرح سنجش بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال در این شهرستان در حال اجراست.

علی اصغر عموزاده افزود: از ابتدای امسال تا پایان آذرماه ۱۲۰۰ کودک در طرح سنجش بینایی و ۲۵۰ نوزاد نوزاد در طرح شنوایی سنجی غربالگری شدند.


وی گفت: با انجام این غربالگری‌ها در صورتیکه کودکان با تنبلی چشم یا کم شنوایی مواجه باشند به موقع درمان می‌شوند و از عوارض طولانی مدت و یا حتی غیر قابل درمان این نقص‌ها در آینده مصون باقی می‌مانند.


رئیس اداره بهزیستی فیروزکوه گفت: دو مرکز ثابت و سیار شهری و روستایی برای سنجش بینایی و یک پایگاه ثابت برای انجام غربالگری شنوایی در فیروزکوه فعالیت دارند.


عموزاده افزود: پایگاه‌های سیار با هماهنگی‌های قبلی در روستاها مستقر می‌شوند و پایگاه ثابت هم در مرکز تامین توسعه و منابع انسانی ساختمان شهید بهشتی بهزیستی شهرستان واقع در شهرک ولیعصر آماده ارائه خدمات به همشهریان است.


وی از مردم خواست تا با اهمیت به غربالگری بینایی و شنوایی و تشخیص به موقع از معلولیت کودکان و نوزادان خود در آینده پیشگیری کنند.

کد خبر 49709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد