دررسانه|برقراری بیش از ۱۰هزار تماس با صدای مشاور بهزیستی خوزستان

اهواز- ایرنا - معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰هزار و ۴۱۸ نفر در استان خوزستان با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ در زمینه ‌های مختلف تماس برقرار کرده و از خدمات این سامانه بهره مند شدند.

علی حسن زاده دوشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خدمات روانشناختی صدای مشاور بهزیستی افزود: خط مشاوره ۱۴۸۰ در زمینه مشکلات خانوادگی ،اختلال روانی،افسردگی،اضطراب و کودک در دوره شیوع کرونا تماسهای زیادی را پاسخگو بوده است.

وی افزود: مشاوره پیش از ازدواج، خیانت،بیکاری،تفاوتهای فرهنگی،اعتیاد، اضطراب و استرس ناشی ازکرونا و مشکلات تحصیلی فرزندان در رابطه با آموزش آنلاین علت بیشترین تماس ها با سامانه صدای مشاور بهزیستی خوزستان می باشد.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با بیان این که خط ۱۴۸۰ در سه زمینه راهنمایی، ارجاع و مشاوره فعالیت می کند گفت: صدای مشاور خدمات مشاوره ایی روانشناسی را به صورت رایگان حتی در روزهای تعطیل ارائه می کند.

وی ادامه داد: در این مدت چهار هزار و ۲۰۰ نفر در حوزه کودک و نوجوان ، مشاوره تحصیلی و مشاوره خانواده خدمات دریافت کردند و در صورت نیاز به مراکز مشاوره ، روانپزشک و یا خدمات اورژانس اجتماعی ارجاع داده شدند.

حسن زاده با اشاره به پیامدهای ناشی از کرونا که منجر به مشکلاتی چون استرس، افسردگی،مشکلات خانوادگی واقتصادی شده است بیان کرد: از آغاز پاندمی کرونا خط مشاوره ۱۴۸۰ تعداد یک هزار و ۵۲۱ مورد تماس در رابطه با مشکلات بوجود آمده ناشی از کرونا را پاسخگو بوده است.

وی افزود: در دوره شیوع کرونا مشاوره برای کاهش استرس و اضطراب ناشی از این بیماری همچنین کنترل شرایط  افسردگی ناشی از فوت در اثر این بیماری افزایش یافته است.

۱۴۸۰ یک خط تلفنی مشاوره تخصصی است که کارشناسان در حوزه‌های مختلف به تماس گیرندگان مشاوره ارایه می نمایند.

ارتقای سطح سلامت روانی و اجتماعی جامعه،از مهمترین اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

کد خبر 49612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد