ضرورت مناسب‌سازی فضا برای تردد معلولان در ساخت و سازهای اردبیل

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در ساخت و سازهای شهری و ارائه پروانه به ساختمان‌ها از سوی شهرداری، مناسب‌سازی فضا برای تردد معلولان مورد غفلت قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید کمال‌الدین میرجعفریان عصر یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان اردبیل اظهار کرد: تسهیل در عبور و مرور و حضور معلولان در جامعه امری فرا دستگاهی و اخلاقی بوده و ایجاد سهولت برای این قشر از هموطنان باید فراتر از وظیفه دستگاهی باشد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در بخش‌های مختلف برای سهولت تردد معلولان از جمله پیاده‌روها، ورودی دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان خواستار تدوین و اجرای اقدامات تسهیل‌کننده در سوار و پیاده شدن این قشر در اتوبوس‌های داخل و خارج شهری شد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل توجه به مناسب‌سازی مکان‌های عمومی، مجتمع‌های خدمات بین راهی، مساجد، مکان‌های آموزشی و درمانی را مورد تاکید قرار داد و خواستار پیگیری ویژه دستگاه‌های ذیربط و نظارت بهزیستی بر نحوه اجرای آن شد.

میرجعفریان با اشاره به وظایف شهرداری‌ها در راستای صدور پایان کار برای ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی عمومی، بر توجه جدی به استاندارد بودن مناسب‌سازی در بخش‌های ضروری ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی تاکید کرد.

وی با تاکید بر توجه جدی فرمانداری‌ها به دایر کردن میز خدمت ویژه معلولان و جانبازان در طبقه همکف ساختمان‌های خود، خواستار توجه جدی به اتخاذ تمهیدات و مناسب‌سازی ساختمان‌ها برای تردد معلولان و جانبازان شد.

میرجعفریان همچنین با اشاره به انتخاب شهرستان سرعین به عنوان پایلوت مناسب‌سازی، خواستار بازرسی‌های فنی و کارشناسی از روند این اقدام در سرعین شد.

مشاور استاندار در امور معلولان نیز در این جلسه از انجام بازدیدهای کارشناسی از مناسب‌سازی ایستگاه‌های در حال اجرای راه آهن اردبیل خبر داد و خاطر نشان کرد: استانداردهای لازم در ایستگاه اول راه آهن اردبیل اعمال شده و در سایر ایستگاه‌ها نیز مناسب‌سازی‌های لازم مد نظر قرار خواهد گرفت.

عظیم قهرمانی با اشاره به نبود مناسب‌سازی در زمینه استفاده معلولان از ناوگان عمومی، خواستار انجام تمهیدات و تجهیز اتوبوس‌ها به رمپ‌های سیار برای استفاده معلولان شد.

مدیرکل بهزیستی استان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از بررسی روند مناسب‌سازی در دستگاه‌های اجرایی از کسب نمره بالای میانگین از سوی ۳۶ دستگاه اجرایی خبر داد.

بهزاد ستاری بیان کرد: ۲۱ دستگاه نیز در ارزیابی مناسب‌سازی نمره پایین‌تر از متوسط کسب کرده‌اند که لازم است نسبت به ارتقا شاخص‌های مناسب‌سازی اقدام کنند.

کد خبر 49603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد