در رسانه | بهسازی ساختمان نگهداری از کودکان بی سرپرست توسط نیکوکار همدانی

همدان_رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان از بهسازی یک ساختمان توسط نیکوکار همدانی خبر داد و گفت: این ساختمان برای نگهداری از کودکان بی سرپرست در شهرستان همدان استفاده خواهد شد.

مرتضی حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در شهرستان همدان تعداد ۸ مؤسسه خیریه بسیار بزرگ توانبخشی و اجتماعی به افراد بی سرپرست و افراد دارای معلولیت فاقد سرپرست مؤثر خدمات شبانه روزی ارائه می‌کنند، مطرح کرد: این درحالی است که تنها تعدادی از آنها با کمک خیرین و شرکای کاری سازمان، صاحب محل فعالیت هستند.

وی ادامه داد: این روند به صورتی است که اکثریت این مؤسسات نه تنها خودشان هنوز ساختمان ملکی ندارند بلکه ۱۴ خانه نگهداری فرزندان خردسال و کوچک که زیرمجموعه این مؤسسه‌های خیریه هستند نیز اکثراً چنین وضعیتی دارند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان، مجموع کمک‌های نقدی، کالا و خدمات در سه ماهه پاییز سال جاری را نیز ۲۸ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در این عرصه خواستار مشارکت سایر نیکوکاران در برنامه‌های فقر زدایی و مشارکت در نگهداری و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی هستیم.

وی با بیان اینکه به زودی برنامه‌هایی برای خدمت رسانی از نزدیک به افرادی که صدایشان کمتر به گوش مسئولین می‌رسد، طراحی و با کمک شهروندان نیکوکار و همکاران استان و شهرستان همدان عملیاتی خواهیم کرد، از بهسازی ساختمان ۴ میلیارد تومانی توسط نیکوکار همدانی خبر داد و گفت: این ساختمان برای نگهداری از کودکان بی سرپرست در شهرستان همدان وارد کار خواهد شد.

بهسازی ساختمان نگهداری از کودکان بی سرپرست توسط نیکوکار همدانی

راه اندازی پایگاه سنجش در شمال شهر همدان

حیدری در ادامه، از بخشودگی هزینه ۶۲ خانواده تحت پوشش در زمینه انشعاب‌های گاز، برق و آب و همچنین عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمان به ارزش ۴۹۰ میلیون ریال در فصل پاییز خبر داد و افزود: در شهرستان همدان در حوزه‌توانبخشی ۷ مرکز شبانه روزی و ۱۱ مرکز روزانه به افراد دارای معلولیت ذهنی، روان، جسمی و سالمندان خدمات تخصصی ارائه می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان همدان با بیان اینکه در حوزه پیشگیری نیز تعداد ۱۲ کمپ ترک اعتیاد، ۲ مرکز دی. آی. سی یا مرکز گذری، ۱ مرکز جامع ترک اعتیاد، یک شلتر یا سرپناه شبانه بانوان معتاد و یک مرکز غربالگری معتادین کارتن خواب زیر نظر دفتر اعتیاد فعالیت دارند، افزود: هم چنین، تعداد ۱۸ مرکز مشاوره، ۷ دفتر مشاوره و ۲ مرکز سلامت روان زیر نظر دفتر مشاوره شهرستان آماده ارائه خدمات هستند.

حیدری تصریح کرد: طرح‌های متعددی از جمله غربالگری بینایی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان همدان و پایگاه‌ها در حال انجام است و قصد داریم مشابه پایگاه دائمی میدان بعثت شهر همدان، پایگاه دیگری را در نقاط شمالی شهر همدان نیز راه اندازی کنیم تا دسترسی‌ها مردم به این خدمات ارتقا یافته و هیچ کودکی این دوران طلایی غربالگری بینایی را از دست ندهد.

کد خبر 49594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد