در رسانه| اهدای یک خانه توسط نیکوکار همدانی برای نگهداری از کودکان بی‌سرپرست

رئیس بهزیستی شهرستان همدان خبر داد: یک خیر همدانی خانه‌ای به ارزش ۴ میلیارد تومان برای نگهداری از کودکان بی‌سرپرست هدیه کرده است که این خانه با هزینه ۳۰۰ میلیون تومانی خیران بازسازی شد.

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی بهزیستی همدان، مرتضی حیدری، رئیس بهزیستی شهرستان همدان اظهار کرد: در همدان ۸ موسسه خیریه توانبخشی و اجتماعی به افراد بی‌سرپرست و افراد دارای معلولیت فاقد سرپرست موثر خدمات شبانه روزی ارائه می‌کنند.

وی افزود: تعدادی از این موسسات با کمک خیرین و شرکای کاری سازمان، صاحب محل فعالیت شده‌اند و اکثریت آنها نیز هنوز ساختمان ملکی ندارند و ۱۴ خانه نگهداری فرزندان خردسال و کوچک که زیر مجموعه این موسسات خیریه هستند نیز ساختمان ملکی ندارند. نگهداری از کودکان در این موسسات به صورت تفکیک شده و بر اساس گروه سنی است و شیرخوارگاه عترت نیز در داخل مجموعه بهزیستی به نشانی همدان، میدان بعثت قرار دارد.

حیدری با بیان اینکه نیاز به کمک خیرین و نیکوکاران در زمینه اهدای زمین و کمک‌رسانی وجود دارد، بیان کرد: دفتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی با شماره تماس ۰۸۱۳۸۲۴۳۶۱۱ در خیابان قهرمانی، پل نیازمند و روابط عمومی ۰۹۲۰۸۱۷۱۲۹۵ آماده پاسخگویی به خیرین و کارفرمایان برای آگاه‌سازی و جذب نیرو از جامعه هدف در این زمینه است.

رئیس بهزیستی همدان مجموع کمک نقد، کالا و خدمات ارائه شده در سه ماهه سوم را نیز ۲۸ میلیارد ریال اعلام کرد و ضمن تشکر از محبت‌های بی‌دریغ شهروندان، خواستار مشارکت سایر نیکوکاران در برنامه‌های فقرزدایی و مشارکت در  نگهداری و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی شد و اضافه کرد: به زودی برنامه‌هایی برای خدمت‌رسانی به افرادی که کمتر از خدمات دولتی بهره‌مند شده‌اند طراحی و با کمک شهروندان نیکوکار همدانی عملیاتی خواهد شد.

حیدری از بخشودگی هزینه ۶۲ خانواده تحت پوشش در زمینه انشعاب گاز، برق و آب و همچنین عوارض شهرداری و صدور پروانه ساختمان به ارزش ۴۹۰ میلیون ریال در فصل پاییز خبر داد.

وی در ادامه در مورد گستردگی فعالیت‌های بهزیستی گفت: در حوزه توانبخشی ۷ مرکز شبانه روزی و ۱۱ مرکز روزانه به افراد دارای معلولیت ذهنی، روان، جسمی و سالمندان خدمات تخصصی ارائه می دهند.

حیدری ابراز کرد: در حوزه پیشگیری بهزیستی ۱۲ کمپ ترک اعتیاد، دو مرکز DIC یا مرکز گذری افراد معتاد، یک مرکز جامع ترک اعتیاد، یک شلتر یا سرپناه شبانه بانوان معتاد و یک مرکز غربالگری معتادان کارتن خواب زیر نظر دفتر اعتیاد و ۱۸ مرکز مشاوره، هفت دفتر مشاوره و دو مرکز سلامت روان زیر نظر دفتر مشاوره شهرستان فعالیت می‌کنند.

رئیس بهزیستی همدان تصریح کرد: طرح‌های متعددی از جمله غربالگری بینایی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال در شهرستان همدان و پایگاه‌ها در حال انجام است و پایگاهی شبیه پایگاه دائمی میدان بعثت، در  مناطق پایین شهر نیز راه اندازی خواهد شد تا دسترسی‌ها بیشتر شود و هیچ کودکی این دوران طلائی غربالگری بینائی را از دست ندهد.

وی ضمن تشکر از هدیه یلدایی خیران به ارزش ریالی ۶۷۰ میلیون ریال بیان کرد: جذب و هزینه کمک‌ها دائمی و مستمر خواهد بود و هرگونه واریز کمک فقط از طریق شماره کارت ۵۰۲۹۰۸۷۰۰۰۱۲۲۷۷۳ به نام بهزیستی صورت می‌گیرد و البته موسسات خیریه بهزیستی نیز اجازه دریافت کمک را دارند.

کد خبر 49579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد