شاهرود ا ۱۲۳، اورژانس اجتماعی، این سه رقم را به خاطر داشته باشید

مسعود جهانسیر مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود گزارشی از عملکرد نه ماه اورژانس اجتماعی ارائه کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان مسعود جهانسیر رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود از فعالیت شبانه روزی اورژانس اجتماعی بمنظور ارائه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی خبر داد و گفت تیم سیار اورژانس اجتماعی شاهرود از ابتدای سال جاری به ۳۸۹ نفر خدمات ارائه کرده است.

مسعود جهانسیر با اعلام این خبر افزود: در نه ماه امسال نزدیک به ۴۰۰   تماس با خط ۱۲۳ گرفته شده است که مددکاران، کارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی به آنها خدمات داده اند و اینکه  اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شاهرود چهار خدمت شامل مرکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی، خدمات سیار اجتماعی، خط تلفن ۱۲۳ و پایگاه خدمات اجتماعی در مناطق کم برخوردار ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه اختلافات خانوادگی در صدر علت  مراجعین قرار دارد، ادامه داد: کارشناسان ما در واحد سیار و مرکز مداخله در بحران در موارد همسرآزاری، کودک آزاری، سالمندآزاری، فرار از منزل، افکار خودکشی، اختلافات خانوادگی ، همسر آزاری، معلول آزاری، خشونت‌های حاد خانوادگی، کودکان کار خیابانی، اختلالات هویتی جنسیتی، ارائه مشاوره به زوجین در معرض طلاق و افراد در معرض بحران‌های اجتماعی خدمات تخصصی و مشاوره ای ارائه می‌دهد.

مدیر اداره بهزیستی شهرستان شاهرود در ادامه گفت: نگاه اورژانس اجتماعی بیشتر از نوع "مددکاری" است تا انتظامی و امنیتی؛ اما در عین حال کارشناسان این نهاد با ارائه خدمات تخصصی، به موقع و در دسترس، پشتیبان سایر دستگاهها برای ایجاد امنیت در سطح شهر هستند.

جهانسیر ادامه داد: برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تیم سیار اورژانس اجتماعی، طی۳ نوبت گشت مشترک با نیروی انتظامی و شهرداری نسبت به شناسایی و ساماندهی متکدیان، حاشیه نشینان و کودکان کار اقدام نموده است و اورژانس اجتماعی با ۳ ویژگی تخصصی، به موقع و در دسترس مردم، مداخلات روانی و اجتماعی را حتی گاهی قبل از مداخلات انتظامی و قضایی و حتی جایگزین آن‌ها انجام می‌دهد.

جهانسیر در پایان با تاکید بر اینکه مردم می بایست ۱۲۳، سه رقم اورژانس اجتماعی را به خاطر داشته باشند، بیان داشت: افراد می توانند در صورت بروز مشکل به صورت شبانه روزی با این شماره تماس گرفته و مشکل خود را با کارشناسان مربوطه در میان بگذارند.

کد خبر 49548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد